pws til XP home edition
Fra : Mikael

Dato : 03-12-02 13:32

Hejsa

Er her nogle der ved, om det kan lade sig gøre at installere en pws / IIS på
en bærbar med home edition XP ?
Det lader til at man skal have win NT, eller andre styresystemer som win 98
eller 2000.

Det er ret irrterende, da jeg skal igang med et kursus, hvor jeg skal lære
asp og VBscript, og til dette skal jeg have en personlig web server på min
pc.

Håber nogle kan hjælpe.

--
Med Venlige Hilsener
Mikael

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-12-02 13:58

det virker i al fald fint nok på min xp pro ... dog ikke bærbar, men det
skulle vel egentlig heller ikke betyde noget ...

www.html.dk har en fin guide ... så vidt jeg husker ligger den under NT, da
det er samme installation..

Vend tilbage, hvis du ikke kan få ddet til at virke ..

ras

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-12-02 14:15

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> det virker i al fald fint nok på min xp pro ... dog ikke bærbar, men det
> skulle vel egentlig heller ikke betyde noget ...

> [...]

html.dk skriver:
Ifølge Microsoft er det ikke muligt at køre Personal Web Server (PWS) i
Windows XP Home Edition. Internet Information Server (IIS) er heller ikke
medfølgende til denne udgave af Windows XP. Imidlertid påstår dette
Usenet-indlæg, at det er muligt at installere IIS på Windows XP Home
Edition. Vurdér selv om du vil prøve denne fremgangsmåde - vi anbefaler at
du bruger Windows 2000 eller Windows XP Professional istedet.

/per

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-12-02 14:18

> [...]
> Edition. Vurdér selv om du vil prøve denne fremgangsmåde - vi anbefaler at
> du bruger Windows 2000 eller Windows XP Professional istedet.

- det er muligt du har ret ... men så vidt jeg ved kan man så downloade
alternativer til den
indbyggede 8eller mangel på samme)

ras

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-12-02 14:25

> - det er muligt du har ret ... men så vidt jeg ved kan man så downloade
> alternativer til den
> indbyggede 8eller mangel på samme)

Det er helt sikkert jeg har ret
Jeg påstår jo ikke andet end at html.dk skriver som citeret, og det kan da
nemt efterprøves.
Jeg var såmænd bare ude på at spare nogle for et antal klik på siden inden
de fandt den smamme information.

Jeg er desværre ikke ekspert på området, men der må da findes alternativer,
som du skriver.

/Per

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-12-02 14:24

rasmus carlsen wrote :

> - det er muligt du har ret ... men så vidt jeg ved kan man så
> downloade alternativer til den
> indbyggede 8eller mangel på samme)

Se evt <Xns92D98F457B254spamstocholmdk@130.226.1.34>

FUT: dk.edb.system.ms-windows

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk

Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.
Se evt hvorfor på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html