Overgang til nyt foder
Fra : Iben Holst

Dato : 03-12-02 11:51

Hej.

Jeg vil gerne høre hvordan I mener overgangen til et nyt foder skal være.

Vores hund har været vant til at få foderstoffens "Vital Middag" som i lang
tid har været ganske udmærket til ham. Men nu har han fældet siden midt i
sommer og derfor er vi blevet tilrådet, at gå over til Science Plan
Sensitive Skin.

Hvordan får vi lige dette foderskift til at fungere bedst ?

Han er vant til at få sin skål fyldt op så snart den er tom, for han æder
ikke bare løs af det og er hverken fed eller blot buttet! Men kan vi gøre
det samme med det nye foder eller skal vi holde os strengt til vægtskemaet ?

Iben

Fra : x Vuf x

Dato : 03-12-02 12:00

Tue, 3 Dec 2002 11:50:42 +0100, Iben Holst wrote:

> [...]
>det samme med det nye foder eller skal vi holde os strengt til vægtskemaet ?

I skal bare fylde skålen med ½ af hver i et par dage eller 1 uge.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Iben Holst

Dato : 05-12-02 10:17

> I skal bare fylde skålen med ½ af hver i et par dage eller 1 uge.

Det lyder jo overkommeligt *S*, men må vi fortsætte med at give ham foderet
ad libitum ?

Iben

Fra : x Vuf x

Dato : 05-12-02 10:26

Thu, 5 Dec 2002 10:16:35 +0100, Iben Holst wrote:

>Det lyder jo overkommeligt *S*, men må vi fortsætte med at give ham foderet
>ad libitum ?

Mine hunde har altid mad stående.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 06-12-02 15:25

Hej Gruppe

Jeg tror at det er meget forskelligt fra hund til hund og den kan administrere
at have mad stående for vores kan i hvert fald ikke. Faktisk tror jeg aldrig hun
har været rigtig mæt, men derfor skal man naturligvis ikke forhindre andre hunde
i at have mad stående hvis de kan styre det!

Mvh
Kim