MS Windows
briani 27239
Se BIOS opsætning på tysk computer....
Fra : Søren Rohde

Dato : 03-12-02 11:52

Hej,

Jeg sider med en Compaq bærbar der er formatteret, og tidligere har været
brugt i tyskland. Jeg vil gerne se maskinens oplysninger (hd størrelse, RAM
mv) men den siger bare diskfejl, når Compaq skiltet forsvinder. Jeg er ikke
nogen ørn, men det plejer da at hjælpe hvis man holder DEL nede under
opstart ikke? Er det mig der er tosset, eller er det anderledes fordi den er
tysk?

Pft.

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand

Altid noget til salg på hjemmesiden:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

Fra : Brian Nordahl

Dato : 03-12-02 12:49

jeg mener du skal bruge en af f tasterne på en compaq prøv f10

vh Brian

Fra : Søren Rohde

Dato : 03-12-02 14:15

Det virker ikke - men jeg har fået de oplysninger jeg skulle bruge ved at
installere Windows. Det tog længere tid, men det er okay.

Case Closed!

Fra : Pico

Dato : 03-12-02 17:33

Søren Rohde wrote:
> Det virker ikke - men jeg har fået de oplysninger jeg skulle bruge
> ved at installere Windows. Det tog længere tid, men det er okay.

Det er det da ikke. Hvis du på et tidspunkt skal stille noget i Bios
må du da vide hvordan du kommer ind i den.
På vor Compaq skal vi trykke F10, men det skal være når en streg/
markør viser sig i højre hjørne af skærmen.
Ellers må du ind på Compaq's side og søge på den exakte model.
Pico

Fra : BOH

Dato : 03-12-02 23:21

Pico wrote:

> [...]
> markør viser sig i højre hjørne af skærmen.
> Ellers må du ind på Compaq's side og søge på den exakte model.

På nogle ældre Compaq maskiner, skal man have en
systempartition/bootdiskette for at rette i BIOS.
De kan stadig hentes på: www.compaq.com/support

--
Mvh Morten