Ødelagte brystvorter
Fra : Niels Henriksen

Dato : 03-12-02 11:01

Hejsa

Jeg ved ikke lige hvor det hører til, så jeg prøver herinde.

Jeg har en god veninde der har det problem at hendes brystvorter er meget
skrøbelige. Der er flere gange sket det at de er revnet og det kan godt
ødelægge en del af agten. Især når man ved at hun er helt vild med at de
bliver behandlet. Hun har været ude for at hendes læge måtte lime dem for at
lappe dem.

Mit spørgsmål til jer er: Kan man gøre noget for at styrke brystvorterne, så
de ikke revner så nemt? Hvad nu hvis hun får et barn og skal amme? Vil de så
også gå i stykker? De går nemt istykker bare de bliver nuldret med fingrene
eller jeg bruger tungen. Det er "lidt" irriterende

Hvad vil I foreslå?

--
Niels

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 03-12-02 13:22

"Niels Henriksen" <niels@biggs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med fingrene
> eller jeg bruger tungen. Det er "lidt" irriterende

Brug Aloe vera gel - enten den rene vare direkte fra planten,
eller købt i f. eks matas 97 % ren. Smør det på brystvorterne og
lad dem hele. Undlad at nulre dem under sexakten en periode, og
lad hende selv massere, nive, nappe i dem imens hun smører dem med
en fed creme 1- 2 gange dagligt. Når de er helet rigtigt op, kan i
begynde på legen igen.

Når man er sexuelt ophidset, er smertefølelsen lavere, hvorfor det
er vigtigt at lade brystvorterne hele HELT, da hun sikkert ikke
mærker det, hvis de er på grænsen til at gå i stykker igen.

Ved amning kan brysterne også gå i stykker, mine vorter revnede
fra, da jeg begyndte at amme begge mine børn. Selv om det ser
"ulækkert" ud så tager et spædbarn ikke skade af den smule blod
der evt kan komme ud af de revnede brystvorter. I et spædbarns
spyt er der noget som virker helende på brystvorterne, så selv om
det bløder fortsætter man amningen og undlader at vaske dem
efterfølgende. Det var den besked jeg fik.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-12-02 17:06

Niels Henriksen wrote:

> [...]
> kan godt ødelægge en del af agten. Især når man ved at hun er helt
> vild med at de bliver behandlet. Hun har været ude for at hendes læge

AV for ind i pokker.......
jeg lider også af følsomme brystvorter, dog ikke i så alvorlig grad som det
du beskriver her.....

> [...]
> barn og skal amme? Vil de så også gå i stykker? De går nemt istykker
> bare de bliver nuldret med fingrene eller jeg bruger tungen. Det er

jeg bruger en barriere creme beregnet til stomi... den hedder comfeel
barriere og er fra coloplast, men jeg er ikke klar over om den kan købes i
håndkøb....... det er en helt fantastisk silikonecreme som nærmest laver et
ekstra lag hud over de sarte hudområder.... plus den virker disinficerende
og beskyttende...

som smertedæmpende kan man bruge Xylocain creme eller gel ( jeg foretrækker
cremen) som virker lokalbedøvende på sarte hudområder.....

hvis hun er så sart vil de efter al sansynelighed også være sarte under
amning... mine var ikke voldsomt sarte før, men er blevet det med tiden, og
under amning gik det helt tosset, og jeg havde store sår på spidsen ad
brystvorterne, fordi min søn ganske enkelt sugede huller i mig....*G* det
kan en suttebrik heldigvis klare, eller en isterning......

det lader til at vorterne på din veninde skal "hærdes", og det gøres kun ved
at beskytte den bedst muligt, mens man udsætter den for den behandling de
skal hærdes for......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 04-12-02 22:07

On Tue, 3 Dec 2002 11:01:29 +0100, "Niels Henriksen" <niels@biggs.dk>
wrote:

>Mit spørgsmål til jer er: Kan man gøre noget for at styrke brystvorterne, så
>de ikke revner så nemt?

med fare for at lyde en smule usensetiv ved cremens navn - så KO PATTE
salve det er effeltvit til helse i mod alle skind skader på mennesker
så well som dyr - det er noget fedt noget - men det nåde healer og
desinficere - jeg bruger det både til min hovede bund har helved til
sorerisis ( sådan det bløder osv. ) også bruger jeg det til hunden når
hun har revet sig på et eller andet eller blir for tør i nakken .
det svir lidt men det går sgu hurtigt over synes men nu har jeg heller
ikke så meget skind følse so at sige.... bprste fra under arm hulen
ned til ca albuen... naahh der er nu også lidt med føderne - men det
er noget andet det er neverne.

>Hvad nu hvis hun får et barn og skal amme? Vil de så
>også gå i stykker? De går nemt istykker bare de bliver nuldret med fingrene
>eller jeg bruger tungen. Det er "lidt" irriterende

Øhh mht amning der kan man få sådan nogen gummi dutter kan jeg huske
en veninde af mig brugte - men det var vist mere fordi hun var
forfængelig

hvis de virkeligt ikke kan klare direkte tunge ( din ) kontak så prøv
at læg lidt *film* over det her transperante noget man bruger i et
køkken til at sætte på noget madvare i ???

Mv
Bo
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Thunderbird [@7100]

Dato : 04-12-02 22:52

On Wed, 04 Dec 2002 22:07:28 +0100, Bo Mørch Mogensen <chokmah@c.dk> wrote:

> [...]
>så well som dyr - det er noget fedt noget - men det nåde healer og
>desinficere - jeg bruger det både til min hovede bund har helved til

Af fare for at gå OT så spørger jeg alligevel. Nu lider jeg nemlig også af psoriasis men hjælper det
også bare imod det hvis man har det i hovedbunden og en gang i mellem på hænderne. Altså bare at
smøre dem ind dog uden at de bløder først ?.
Flemming Jacobsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 02:39

Thunderbird [@7100] wrote:
> [...]
> i hovedbunden og en gang i mellem på hænderne. Altså bare at smøre
> dem ind dog uden at de bløder først ?. --

jeg futter lige denne her videre til dk.helbred og svarer derinde
og for en god ordens skyld X-poster jeg den også lige.....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 02:46

Sabina Hertzum wrote:
> [...]

psoriasis er en hudsygdom der får huden til at arbejde på overtid, sådan at
der dannes skæl ( tykke fedtede skæl)
kopattesalve vil kunne kamuflere en del af generne men ikke fjerne
sygdommen......
ved psoriasis er det altid en god ide at "skrabe" det øverste lag af, sådan
at huden indenunder kan ånde.....
nogle af mine kunder gennem tiden har haft god effekt af hårde kemiske
behandlinger som permanent og afblegning direkte i hovedbunden..... andre
igen er for sarte til at de kan klare det.....
solarie er også anbefalet til de fleste patienter.... men man er nødt til at
prøve sig frem.....

kopatesalven er kanon hvis man feks har det på albuer hvor de krakelerer og
begynder at bløde, det blødgør og desinficerer....
et godt råd jeg plejer at anbefale til feks vandeksem på hænderne, er at
smører et TYKT lag på området og så pakke det ind i bomuld natten over ( ved
albuer kan et stykke bomuld holdt på plads med lidt plaster eller lignende
gøre det, på hænderne og fødderne bomuldshansker eller sokker) det blødgør
og lindrer...

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 04-12-02 23:23

On Wed, 04 Dec 2002 22:52:22 +0100, "Thunderbird [@7100]"
<praetorian[SPAM Nej Tak]@tnfs.dk > wrote:

>Af fare for at gå OT så spørger jeg alligevel.

Ahh det går nok grupen er jo ikke lige frem overtrafikeret - men for
en go orden skyld så futer jeg den lige...til snak.snik

> Nu lider jeg nemlig også af psoriasis men hjælper det
>også bare imod det hvis man har det i hovedbunden og en gang i mellem på hænderne. Altså bare at
>smøre dem ind dog uden at de bløder først ?.

jamen min erfaring er at de hjælper uanste om det bløder eller ej...
det begynder som regl først at bløde når man har krasset i det fordi
det klør jo som satan.... det fjerner det ikke men det tager noget af
det - det værste vil jeg siger nu er jeg så også mest plaget der hvor
jeg har en diplomatisk talt vigene hård grænse så det er nemt at
massere ind i hovede bunde
hvor det desinficere de sår man har og jeg vil også tro at det tager
et lag af de psoreisis inficerede hud man har væk.

hvis du en gang vil være rigtig go ved dig selv - ja det ved sabina
mere om ind jeg gør men jeg har prøvet det en gang - ved enm fresur...
der fik jeg lagt sådan en lagt af noget der minde om flydene voks der
så blev varmet op til det størkende til hovede bunde og det sider man
så med i en 20 minutter hvorpå det bliver varmet op og fjernet igen
det renste fuldstændig hovedebunden i 4 til 6 uger frem uden man taber
et hård ved det.... det er sgu den mest befriende oplevelse når man
har gåed der og kløede sig jeg er sgu hverken sart eller forfængelig
men det er fanme udelikat når man ryster hovede at der så står skæl
omkrine ørene på en i en radius af 25 cm ( letter over drevet )

MHT dine hænder det ved jeg ikke men prøv det koster ikke en ski de
bliver jo brugt til kør s patter jeg vil tro du kan få en ½ L for
40-50 kr og der er til længe

Mv
Bo MM

fut :dk.snak.snik

Fra : Arne Jensen

Dato : 04-12-02 08:38

wrote:

> [...]
>også gå i stykker? De går nemt istykker bare de bliver nuldret med fingrene
>eller jeg bruger tungen. Det er "lidt" irriterende

Der er allerede kommet flere gode råd her, så jeg vil ikke føje så
meget andet til listen bortset fra endnu en creme.
Skinplus. Den kan købes på apoteket i håndkøb, og er MEGET effektiv
til blandt andet ømme brystvorter.. Anbefales af mange jordemødre..
Kan iøvrigt også anvendes under amning... Nok derfor jordemødre er
glade for den:)

>Hvad vil I foreslå?
prøv det:)

Venligst
Møffe

Fra : Niels Henriksen

Dato : 04-12-02 09:19

"Arne Jensen" <moeffe@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til blandt andet ømme brystvorter.. Anbefales af mange jordemødre..
> Kan iøvrigt også anvendes under amning... Nok derfor jordemødre er

Tak for alle jeres svar. De er sendt videre til hende og så må jeg/vi bare
håbe at der er bonus

--
Niels

Fra : solvang

Dato : 13-02-03 00:18

"Niels Henriksen" skrev d. 03-12-02 11:01 dette indlæg :
> [...]
fingrene
> eller jeg bruger tungen. Det er "lidt" irriterende

Og så skal hun smøre dem med Aloe Vera gelly
Hun har det man kalder en meget såbar hud og den skal styrkes, både
udefra, men så sandelig også indefra.
Yderligere informationer kan fåes ved at maile til mig
EGC@pc.dk
M.V.H
Else
Din uafhængige FLP distributør