Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tyndt fotopapir
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 03-12-02 10:02

Fotopapir er nomalt noget temmelig kraftigt noget - kan man få noget ekstra
tyndt papir, som også kan give flotte udskrifter? Er der evt. nogle, der har
erfaringer med at skrive ud på noget tyndt papir, som ikke nødvendigvis er
fotopapir?

Jeg skal bruge det til decopage, og derfor skal det helst være så tyndt som
muligt.

Håber nogle kan hjælpe!
Mange hilsner
Lisa

Fra : max

Dato : 03-12-02 12:39

> [...]
> fotopapir?
>
> Jeg skal bruge det til decopage, og derfor skal det helst være så tyndt

Du kan nok ikke få fotopapir der er tyndere, men hvis din printer kan
klare det, kan du printe på silke papir, Canon reklamerede engang med
at de kunne printe på toiletpapir.. Japansk rispapir kunne måske osse være
flot til collager.. Du skal nok ikke regne med at farverne holder ret længe
med mindre du bruger en af de nye printere med pigment farve..
mvh max

Fra : Lotte M

Dato : 03-12-02 13:51

"Lisa Terpe Woods" <terpe@fdfmosede.dk> skrev

> [...]
> erfaringer med at skrive ud på noget tyndt papir, som ikke nødvendigvis er

Jeg har noget Canon high gloss film (hg 101) - det er meget tyndt i
forhold til fotopapir, men ikke "papirtyndt".
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.lotte-m.dk/foto/ - fotogalleri

Fra : Svejk

Dato : 03-12-02 20:24

Der findes noget som hedder
- Sinar Colour Jet , high resulution up to 1400dpi , 90 gr.-
jeg har set det i Bilka , men også boghandlere har det.

http://www.phototeam.dk har Olmec 180 gr, 50stk / Kr. 99.-

Mvh
Bjarne

Fra : René Sørensen

Dato : 04-12-02 00:07

HP har noget som hedder 'HP Premium Inkjet Glossy Paper'. Det er en papirs
tynd plastic base som har en blank og en mat side (man kan skrive på begge).
Det bruges til billeder hvor man ikke er interesseret i et ´feel-alike'
foto - men fx. til covers mm.

Hilsner
René