ændre mac adressen på intel pro/100s
Fra : madsen

Dato : 03-12-02 08:29

Jeg har før skrevet her for at høre hvilke netkort jeg kunne ændre mac
adressen på, og her blev der nævnt Intel pro/100. Jeg undersøgte det og det
var rigtigt det skulle være muligt, nu er jeg dog løbet mod en mur, jeg kan
ikke finde nogen beskrivelse om hvordan, jeg tror at det er i
registeringsdatabasen men tør ikke at pille der uden at være sikker. jeg har
ledt og ledt men har ikke fundet noget som beskriver hvordan. Er der nogen
der kan hjælpe?

Hilsen Madsen

Fra : Aezay

Dato : 03-12-02 08:45

Måske virker dette:

Control Panel -> Network -> (Insert your netcard name here) -> Properties ->
Advanced -> Network Address -> (Change to desired mac address)

Bemærk at dette er en emuleret mac adresse fra driverens side af, noget
software kan stadig læse den rigtige mac adresse. Det var tilfældet med mit
Accton EN1207D.

Anders Jakobsen

Fra : madsen

Dato : 03-12-02 08:58

Det var sku hurtigt at der blev svaret. TAK.

Det håbede jeg også da jeg købte det men nej det er ikke muligt, jeg har
også ledt efter noget værktøj på intels side som måske kunne give denne
muighed men har ikke fundet noget.

Madsen

Fra : Ruben Hesselbæk

Dato : 03-12-02 15:45

Du skal hente de nyeste drivere fra intel side
http://support.intel.com/support/network/adapter/pro100/31351.htm

Og så installere ProSet utilityet, så får du en masse at lege med.

Venlig hilsen
Ruben Hesselbæk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-12-02 15:52

On Tue, 3 Dec 2002 08:58:03 +0100, "madsen" <spam@no.com> wrote:

> Det håbede jeg også da jeg købte det men nej det er ikke muligt,

Jo, det er. Det hedder bare Locally Administered Address.
Og læs så http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

-A

Fra : madsen

Dato : 04-12-02 08:15

Mange tak

Det virker fint nu. Det eneste krav var w2k SP3, så virkede det fint med
ProSet og nu mangler der ikke indstillings muligheder.

Madsen