barselsgave
Fra : Michael Frandsen

Dato : 02-12-02 22:48

Hvad giver man sin bedre halvdel i barselsgave?
gode forslag modtages gerne via newsserveren, ikke pr email da vi har fælles
email

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-12-02 01:27

"Michael Frandsen" <m.frandsen@stofanet.dk> wrote in message
> Hvad giver man sin bedre halvdel i barselsgave?
> gode forslag modtages gerne via newsserveren, ikke pr email da vi har
fælles
> email

Jeg ville da personligt blive glad for f.eks. et armbånd
eller et andet smykke. Det kan bruges i mange år, og
man kan glæde sig over det, og huske begivenheden.
Men mon ikke kvinder er meget forskellige på det punkt?

Mvh. Bodil.

Fra : Henning

Dato : 03-12-02 08:06

Hej Michael

Jeg fik sat en ekstra sten i min vielsesring efter vi fik vores søn, det er
selvfølgelig ikke noget der kan gøres uden hendes vidende, men personligt er
jeg meget glad for den løsning.

Ellers giv hende et eller andet smykke, det gør næsten altid lykke *g*

Held og lykke med beslutningen.

Hilsen Lene

Fra : Nyberg

Dato : 03-12-02 12:45

> "Michael Frandsen" <m.frandsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> fælles

Hej Michael.

Jeg fik et meget smuk armbånd af min mand- jeg havde født vores søn , jeg
har ikke haft af siden (næsten), jeg tror det er meget forskelligt hvad man
giver - og om man giver noget!
Men smykker kan man jo altid bruge!

Kh
Malou

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-12-02 21:43

"Michael Frandsen" <m.frandsen@stofanet.dk> writes:

> Hvad giver man sin bedre halvdel i barselsgave? gode forslag
> modtages gerne via newsserveren, ikke pr email da vi har fælles
> email

En personlig mail-konto. Udskyld, jeg kunne ikke lade være. Det er
nærmest en principit-sag for mig..

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Tine Andersen

Dato : 07-12-02 10:38

"Janus Sandsgaard" <janus@mac.com> skrev i en meddelelse

> En personlig mail-konto. Udskyld, jeg kunne ikke lade være. Det er
> nærmest en principit-sag for mig..
Jeg fik i begge tilfælde smykker, der kunne bæres døgnet rundt. Sjovt nok
knustes ametysthjertet fra nr. 1 få måneder før nr.2 blev født. Jeg har
stadig efter 5.5 år sølvsmykket fra nr. 2 om halsen. Bliver kun taget af,
hvis jeg skal på hospitalet.

Tine

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-12-02 21:45

"Michael Frandsen" <m.frandsen@stofanet.dk> writes:

> Hvad giver man sin bedre halvdel i barselsgave?

Noget der peger fremad og med relation til de forestillinger I gør jer
om ungen og jer selv for forældre. Eksempelvis en baby-jogger, selvom
der kommer til at gå en del tid før den kan bruges...

-j

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 07-12-02 13:06

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote in

> [...]
> om ungen og jer selv for forældre. Eksempelvis en baby-jogger, selvom
> der kommer til at gå en del tid før den kan bruges...

Nej, nej, nej!!!

Det er og bliver en uskik at give babyting i barselsgave. Det er det samme
som at sige til kvinden: "Nu er du ikke længere kvinde, veninde, kone"
(eller hvad relation hun nu har til dig) "Men kun mor. Jeg kan slet ikke
forestille mig at du kunne ønske dig ting til at bruge på dig selv, derfor
får du ting som en mor kan bruge".

Det er derfor chokolade, blomster, parfume, cremer, smykker etc etc er
traditionelle barselsgaver (også selvom en ammende mor ikke må råæde en
kasse chokolade og desuden skal 95% af alle nybagte mødre passe på vægten,
så chokolade kan godt være lidt af et fejlkøb).

--ingermarie

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-12-02 17:54

Inger Marie Jakobsen <im_nospam@brunsgaard.dk> writes:

> [...]
> til dig) "Men kun mor. Jeg kan slet ikke forestille mig at du kunne
> ønske dig ting til at bruge på dig selv, derfor får du ting som en

Hehe.... jeg kan godt se din pointe, men at vente en unge er vel ogsaa
en faelles oplevelse af at se frem til noget. Det maa man vel godt
markere?

> [...]
> råæde en kasse chokolade og desuden skal 95% af alle nybagte mødre
> passe på vægten, så chokolade kan godt være lidt af et fejlkøb).

Naa ja, men chokolade og blomster og den slags er jo den slags, man i
det hele taget glaeder sin kaereste med - gravid eller ej.

-j

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 07-12-02 18:31

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote in

> Hehe.... jeg kan godt se din pointe, men at vente en unge er vel ogsaa
> en faelles oplevelse af at se frem til noget. Det maa man vel godt
> markere?

Naturligvis. Men det er jo kaldt en barselsgave af en grund. Det er hverken
barnet eller faderen som barsler, selvom de jo er med til det. Men det er
altså kvinden som med en barselsgave får et klap på skulderen og et "godt
klaret"

--ingermarie

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-12-02 21:54

"Michael Frandsen" <m.frandsen@stofanet.dk> writes:

> Hvad giver man sin bedre halvdel i barselsgave?

Andre forslag (med et noget kortere tidsperspektiv end baby-joggeren):

Et abonnement på økologiske grøntsager.
Et gavekort på rugbrødsbagning x gange de kommende måneder.
Et halvt års graviditets-yoga.

Tja.... det afhænger selvfølgelig meget af, hvem man er.

-j