Ang. favicon.ico
Fra : Sparre

Dato : 02-12-02 21:33

Hejsa

Jeg kan ikke rigtigt få lortet til at funke

jeg bruger

<link rel="icon" href="favicon.ico">

inde i <head></head> markeringen

Nogen der kan se hvad jeg gør galt ?
se evt. http://sparre.it/test/

--
Sparre

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-12-02 21:46

Sparre wrote:

> Jeg kan ikke rigtigt få lortet til at funke
>
> jeg bruger
>
> <link rel="icon" href="favicon.ico">
>
> inde i <head></head> markeringen
>
> Nogen der kan se hvad jeg gør galt ?

Både i Konqueror og Mozilla vises faviconet fint.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-12-02 22:50

Sparre skrev:

> <link rel="icon" href="favicon.ico">
>
> inde i <head></head> markeringen

Bare et gæt - prøv at sætte en titel på siden.

Jeg så lige en anden side med følgende syntaks (bemærk den ændrede
værdi i <link>):

<HEAD>
<LINK REL="SHORTCUT ICON"
HREF="http://www.mydomain.com/myicon.ico">
<TITLE>My Title</TITLE>
</HEAD>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 02-12-02 23:24

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> <LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="http://www.mydomain.com/myicon.ico">

Det er vist IE's måde at angive det ikon der bliver brugt i deres
"favorites"/bookmarks. De accepterer vist ikke engang "icon shortcut",
selvom standarden siger at rækkefølgen på nøgleordene i
rel-attributten ikke er vigtig (linket har begge relationerne
"shortcut" og "icon", ikke en relation der er et genvejs-ikon).

Så vidt jeg kan se, så vil et favicon.ico i roden af serveren
overskygge link-tagget i IE6 (og det er kun "shortcut icon" der
virker). Phoenix 0.4 opfører sig nondeterministisk: nogen gange det
linkede ikon og nogle gange favicon fra roden - det skifter når man
reloader. Opera 7 beta accepterer "icon" og "shortcut icon" men ikke
"icon shortcut" (det er rapporteret som bug, og vil blive rettet, jvf
opera.beta-hyhedsgruppen), og kigger ikke efter /favicon.ico af sig
selv.

Jeg tror det sikreste indtil videre er at bruge
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico">

/L

Fra : Britt Malka

Dato : 02-12-02 23:07

On Mon, 2 Dec 2002 21:33:15 +0100, "Sparre"
<christian@NOSPAMsparre.it> wrote:

>Jeg kan ikke rigtigt få lortet til at funke

Det er vist snarere Microsoft, der ikke kan. Det virker godt nok i
Opera.
Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs