Ringorm - medicin
Fra : Ukendt

Dato : 02-12-02 19:27

Hej

Mine katte har fået ringorm Jeg har fra en mere kattekyndig ven fået
oplyst at behandlingen består af creme eller piller.
Min ven anbefaler pillerne eftersom jeg har flere katte, men hvor dyre er
disse piller???
Og hvad vil det koste sådan cirka at behandle mine 8 maine coon??

Venligst

Peter

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 02-12-02 22:36

Du skal tale med din dyrlæge om det, da ormekur er recept-pligtig medicin.

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 02-12-02 22:55

On Mon, 2 Dec 2002 22:36:07 +0100, "Nina, Tender Tribes"
<NOSPAMnina@knus.dk> wrote:

>Du skal tale med din dyrlæge om det, da ormekur er recept-pligtig medicin.

   Jaeh men Nina - det er jo ikke det manden vil vide =) Han vil
vide hvad det koster - både pillerne og hvad det kommer til at koste
at behandle 8 Maine Coons.... Mit bedste gæt er penge - mange af dem.
Jeg hørte nogen lidt uhyggelige tal fra en perserejer engang - men da
jeg ikke kan huske helt nøjagtigt hvad der blev sagt og hvor mange
katte det drejede sig om osv vil jeg ikke referere det her =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-12-02 00:46

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev...
> Du skal tale med din dyrlæge om det, da ormekur er recept-pligtig medicin.

Det er ikke ormekur han skal have - det er piller mod ringorm, som svjv ikke
er på recept... men ellers enig - dyrlægen bør kontaktes for råd og
vejledning!

Mvh. Camilla

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 03-12-02 11:50

I guuuder
" Synoptik, der er kunder i butikken"
Jeg læste det forkert, beklager!

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-12-02 00:43

Hej Peter

Jeg kender desværre ikke prisen på produkterne, men du bør kontakte dyrlægen
for råd og vejledning om, hvordan du lettest kommer igennem en effektiv
behandling. Jeg vil umiddelbart også synes, at piller er bedst - for hvordan
får man lige smurt 8 katte ind i creme... pillekuren skal kombineres med
noget effektiv rengøring og du og den øvrige familie skal nok også have en
kur, da ringorm smitter.

(Og husk venligst, at hvis du har et katteri/udstiller, så skal du i
karantæne til ringorme-angrebet er helt væk...)

Mvh. Camilla

"Peter" <Peter mail> skrev...

Fra : Birgitte

Dato : 03-12-02 01:28

"Camilla Scharff" <camischa@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Og husk venligst, at hvis du har et katteri/udstiller, så skal du i
> karantæne til ringorme-angrebet er helt væk...)

Hej Peter og Camilla
Som rigtig skrevet fra flere skal ,man til dyrlægen, tabletterne er vist
ikke så dyre, og ej heller Virkon S som du skal gøre rent i.
Men det er en langtids behandling og er virkelig svær at udrydde, og der
skal flere test til for at være sikker på, at det er udryddet.
Ringorms spore kan sidde fast overalt i alt, ja alle vegne, så det hjælper
altså ikke kun at behandle kattene, men også omgivelserne.
Og som Camilla rigtig skriver, er du udstiller så læs venligst karantæne
bestemmelserne godt igennem.
Har lige sat og læst en gammel artikel fra Kattemagasinet nr. 1 februar
1997, og jeg er sikker på at have læst nok en artikel fra en stor DK
opdrætter i et af kattemagasinerne, men kan desværre ikke finde den
Peter hvis du ikke har kattemagasinet med det omtalte nr. vil jeg gerne
scanne artiklen ind til dig og sende pr mail, giv mig et vink.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk