Formularproblemer
Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-12-02 19:28

Jeg har en formular på et site hvor der ikke er CGI. Headeren for
formularen ser således ud:

<FORM NAME="FormName" ACTION="mailto:kurt@towle.dk" METHOD="POST"
ENCTYPE="text/plain">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="subject" VALUE="Besked fra hjemmesiden">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="print_config"
VALUE="subject,realname,email">

Outputtet som jeg modtager ser således ud:
subject=Besked fra hjemmesiden
print_config=subject,realname,email
arbejdskraft=checkbox
Navn=Kurt Hansen
Adresse=mogenstrupvej
PostNr=7870 Roslev
By=Roslev
Tlf=97578239
Fax=
email=kurt@towle.dk
Send=Send

Jeg vil gerne have overskriften på emailen til at være ""Besked fra
hjemmesiden" istedet for "Formularen er sendt fra Microsoft Internet
explorer".

Det to <INPUT> virker åbenbart ikke?

Formularen ligger på http://www.dyrevelfaerd.dk/indmeld.html.
Formularindholdet sendes p.t. (et lille døgns tid) til mig
(webmaster) og man risikerer således ikke noget ved at forsøge at
udfylde formularen.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-12-02 20:57

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> skrev :

><FORM NAME="FormName" ACTION="mailto:kurt@towle.dk" METHOD="POST"
>ENCTYPE="text/plain">

Prøv med

<FORM NAME="FormName"
ACTION="mailto:kurt@towle.dk?subject=Besked%20fra%20hjemmesiden"
METHOD="POST"

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-12-02 07:59

Mon, 02 Dec 2002 20:56:34 +0100, skrev Knud Gert Ellentoft:

>Prøv med
>
><FORM NAME="FormName"
>ACTION="mailto:kurt@towle.dk?subject=Besked%20fra%20hjemmesiden"
>METHOD="POST"

Tak, det virker. jeg har erstattet %20 med et almindeligt mellemrum og
det giver ingen problemer. Er der nogen speciel grund til at du har
skrevet det sådan?

Har du så også løsningen på det andet problem?

<INPUT TYPE="hidden" NAME="print_config"
VALUE="subject,realname,email">

Outputtet som jeg modtager ser således ud:
subject=Besked fra hjemmesiden
print_config=subject,realname,email

Den gengiver åbenbart bare kommandoen i outputtet - ikke de ønskede
data? Kan det være fordi formularen ikke behandles via CGI?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-12-02 14:13

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> skrev :

>Tak, det virker. jeg har erstattet %20 med et almindeligt mellemrum og
>det giver ingen problemer. Er der nogen speciel grund til at du har
>skrevet det sådan

Ja, der må aldrig være mellemrum i links og filnavne.
Vil så ikke virke i alle programmer og/eller servere.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-12-02 14:15

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> skrev :

>Den gengiver åbenbart bare kommandoen i outputtet - ikke de ønskede
>data? Kan det være fordi formularen ikke behandles via CGI?

De gange, hvor jeg set en formmail med mailto har outputtet altid
været rodet, det ville så absolut være en fordel at bruge en
cgiformmail, dit webhotel/udbyder har sikkert en, der kan bruges.