Er der slet ikke nogen som
Fra : JBH

Dato : 02-12-02 18:38

blev forarget over indslaget i TV2 nyhederne 1/12 , hvor levende hunde blev
hængt op og brugt som nålepuder ????

Fra : Kim \(3230\)

Dato : 03-12-02 00:46

Forarget er slet ikke et udtryk som rækker.... At tænke sig at der findes
mennesker i denne verden som er så syge i bøtten at de tror at de bliver
bedre "krigere" af at sidde og banke skallen ned i jorden for derefter at
fare frem og dolke en forsvarsløs hund som er bundet på alle fire ben.....
må de dø grusomt og blodigt i den krig de tilsyneladende prøver at træne til
!!

Bare lige min reaktion på det jeg så i TV2 nyhederne - nu du nævner det

/Kim, Nordsjælland

Fra : Bettina

Dato : 03-12-02 09:54

"Kim (3230)" <kimk@privat.dk> wrote in message
> [...]
> må de dø grusomt og blodigt i den krig de tilsyneladende prøver at træne

Det så jeg gudskelov ikke
sikke noget svineri
Hvorfor skal det være et levende væsen? hvad var årsagen til dette påfund?

Bettina

Fra : JBH

Dato : 03-12-02 22:31

>Bettina <pruehs@mocka.dk> skrev
>
> Det så jeg gudskelov ikke
> sikke noget svineri

Ja
Det så makabert ud, man så hvordan hunden hang i en stor ringi 1,5 meters
højde, med benene stramt trukket ud i 4 retninger. Har sikkert gjort
vanvittigt ondt, at dømme ud fra hvordan hunden hylede og kastede hovedet
frem og tilbage, Tv2 stoppede billederne lige inden psykopaten begyndte at
stikke.

> Hvorfor skal det være et levende væsen?

Lyden sikkert, !!! De syge aber får vel et "kick"

>hvad var årsagen til dette påfund?

De skulle vel øve sig i hvor de skulle stikke for at hunden døde.

Og så spørger man bare, Hvor realistisk er det at en fjende er ophængt i
arme og ben ?

JBH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-12-02 08:37

"JBH" <JBH@12move.dk> wrote in message
> blev forarget over indslaget i TV2 nyhederne 1/12 , hvor levende hunde
blev
> hængt op og brugt som nålepuder ????

Jo, men da den nuværende regering (som jeg jo selv har stemt på) ikke vil
gøre noget som helst for dyrevelfærd er det svært at gøre noget.

Desuden skal vi nok starte med at behandle vores egne dyr ordentligt inden
vi revser andre.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-12-02 18:34

´Jamen kæreste Christian behandler du ikke din hund ordentligt?? (kunne bare
ikke lade være)

Finder/starter nogen en protestliste, skal jeg nok skrive under.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3dec5f19$0$47398$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-12-02 08:24

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> ´Jamen kæreste Christian behandler du ikke din hund ordentligt?? (kunne
bare
> ikke lade være)

selvfølgelig !! Desuden skal jeg nok være blandt de første til at melde
vanrøgt.

> Finder/starter nogen en protestliste, skal jeg nok skrive under.

Mig ditto.

Fra : Yvette H Jørgensen

Dato : 08-12-02 00:10

"Den findes på dyrenes beskyttelses hjemmeside

Hilsen
Yvette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-12-02 19:19

I Sverige har man en protestliste, hvis I vil have det lidt lettere:
http://www.alltomhundar.com/protest_peru/guestbook.asp

Nina

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kim Christensen

Dato : 04-12-02 19:45

> [...]
> gøre noget som helst for dyrevelfærd er det svært at gøre noget.
>
> Desuden skal vi nok starte med at behandle vores egne dyr ordentligt inden

Jeg tror det er hestetransporterne til Italien du her tænker på?
Ifølge Jens Olaf Skærsilds opfølgning på sagen kan fødevareministeren
ikke gøre ret meget da det er EU parlamentet der skal afgøre sagen. Og
dér er viljen ikke tilstede. Producenterne af altmuligt driver en
intens lobbyvirksomhed i EU parlamentet.

Det er såmænd ligemeget hvilken regering vi har, medmindre det er en
der vil melde os ud af EU.

Jeg mener nu godt man kan revse på grund af det der skete i TV
indslaget. Så dårligt er dyrevelfærden nu heller ikke her i vores del
af verden, selvom den helt sikkert kunne være bedre.

Hilsen Kim

Fra : BN

Dato : 06-12-02 18:22

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
> Desuden skal vi nok starte med at behandle vores egne dyr ordentligt inden
> vi revser andre.

Hej Christian

Hvad mener du?
Behandler vi ikke dyrene i Danmark ordentligt?
Der er selsfølgelig nogle iblandt os, som ikke har respekt for dyrene, og
landbrugsdyrene har det til tider heller ikke for godt, men de lider da ikke
så meget, som vi ser det i udlandet (dette skal dog ikke være en
undskyldning). Mit generelle indtryk er, at danske dyr har det fint. De har
ikke ondt har plads til at røre sig. Er det hønsene/minkene du tænker på?
Jeg vil pointere (for en sikkerheds skyld) , at jeg absolut synes at
landbrudgsdyrene skal have det bedre, for helt godt er det ikke, mne heller
ikke helt dårligt.

Hilsen BN

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-12-02 10:35

"BN" <bn@privat.mail.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> wrote in message
> >

> Hej Christian
>
> Hvad mener du?
> Behandler vi ikke dyrene i Danmark ordentligt?

Jeg kan vel bare nævne:

- hestetransporter,
- transporter af andre slagtedyr,
- eksport af klave til Holland,
- hestemarkeder,
- burhøns,
- dyrehandlere
- etc.

> [...]
> Jeg vil pointere (for en sikkerheds skyld) , at jeg absolut synes at
> landbrudgsdyrene skal have det bedre, for helt godt er det ikke, mne

Det mener jeg også, men det er dobbelt moralsk at fare i flint over pelse,
hvis man så kan gå ned i Føtex og købe æg fra burhøns, kød fra tremmekalve
osv.

Selvfølgelig mener jeg at de groteske ting man ser fra udlandet skal
stoppes, men vi kan jo ikke tillade os at sende officielle protester etc.
hvis vi ikke selv har vores sti ren. Selvfølgelig er der forskel på burhøns
og pelsning af levende hunde / katte.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-12-02 17:48

Hej Christian

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3df463ab$0$47419$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> stoppes, men vi kan jo ikke tillade os at sende officielle protester etc.
> hvis vi ikke selv har vores sti ren. Selvfølgelig er der forskel på

Vi sender da gladelig officielle protester til lande, der ikke overholder
menneskerettigheder på trods af, at Amnesti International et par gange har
haft Danmark på listen over lande, der ikke har helt rent mel i posen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Freedom

Dato : 12-12-02 19:42

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3df463ab$0$47419$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

.............en massse fornuft....

Bare så godt sagt.......................

for ikke at tale om gæs som stopfodres for at man kan få "foi gra" (forkert
stavet), ænder som får fjerne flået af hvor de er levende og IKKE bedøvet
(det sker ikke her i DK men vi køber dyner/puder fra de dyr)

Desværre kunne jeg blive ved! Nej vi har nok at gøre herhjemme.

Iben

Fra : Freedom

Dato : 12-12-02 19:37

"BN" <bn@privat.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Behandler vi ikke dyrene i Danmark ordentligt?

NEJ, det har de ikke, jeg er flov over de billeder man viste fra en
slagtehal hvor dyrene ikke kan gå, er så tynde benene stikker ud, de er syge
har store bylder/sår osv. NEJ, det er ikke værdigt, så i mine øjne skal man
lige feje....eller det betød måske ikke så meget hvis det var en ko som de
brugt?

Eller med tanken på hvorfor de gør det????? for at øve sig i at slå
mennesker ihjel, nåååe nej, pyt med det!

Iben