VHF certifikat
Fra : Flemming

Dato : 02-12-02 17:13

Jeg har forstået at det pensum man skal kunne for at få det nye VHF
certifikat ikke er voldsomt.
Er der steder på nettet hvor man på dansk kan tilegne sig den nødvendige
viden for at gå op til prøven?
Flemming

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 03-12-02 19:20

Flemming wrote:
> Jeg har forstået at det pensum man skal kunne for at få det nye VHF
> certifikat ikke er voldsomt.
> Er der steder på nettet hvor man på dansk kan tilegne sig den
> nødvendige viden for at gå op til prøven?

Mjah.. det kommer vel an på hvordan man ser på det .. men du kan se pensum
her:
http://www.sejlerskolen.dk/vhfpensum.htm

Det er ikke så godt, men ellers må du have fat i telestyrelsen - www.tst.dk

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 07-12-02 13:20

hej

hvis du er teknisk interesseret og iøvrigt har interesse for
kommunikationsformer etc, kan du sagtens selv læse pensum op, ved at købe
bøgerne, men det kan ikke anbefales - istedet bør du tilmelde dig kursus i
en af de lokale sejlklubber el. lignende.

Forventer selv at undervise i sejlklub på vestsjælland i løbet af vinteren
(under forudsætning af tilstrækkeligt deltagerantal)
mvh
jørgen jensen

Fra : Flemming

Dato : 07-12-02 14:34

Det var min tanke selv at læse det nødvendige pensum.
Jeg bor på Sydfyn.

Er der nogen der har et sæt bøger til salg?

Det drejer sig om:
Radiostationer i skibe, VHF/håndbog , januar 2000
Tillæg, januar 2000
Systembeskrivelse, august 1993
Prishåndbog, juni 2000

MvH
Flemming

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-12-02 00:26

Ikke mig bekendt, du skal tænke på der er nogle der lever af at holde
sådanne kurser, så materialet bliver nok holdt tæt til kroppen, og den
eneste måde er at betale ved kasse 1, ligesom alt andet nu om dage...