MS Windows
briani 27239
Fejl ved install. af Win XP Pro DK
Fra : -MartinS.-

Dato : 02-12-02 17:24

Jeg har prøvet at installere Win XP Pro DK på en tom NTFS formateret
harddisk (Barracuda IV 40 Gb), men efter ca. 4 minutter får jeg
fejlen:

Kan ikke læse filen Wmerrdan.dll
Indsæt venligst Windows XP Pro CD-ROM

CD'en sidder selvfølgelig i, da jeg installerer fra den(!), men er der
fejl på cd'en eller hvad kan årsagen være? Cd'en er lidt ridset, men
ikke meget.

Hilsen Martin

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 02-12-02 18:04

"-MartinS.-" <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> fejl på cd'en eller hvad kan årsagen være? Cd'en er lidt ridset,

Det kan være fordi S.M.A.R.T er aktiveret i BIOS. Du bør måske også
lade XPs installtionsprogram oprette og formaterer den partitione du
vil have XP på.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : -MartinS.-

Dato : 03-12-02 18:58

"Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> wrote in message news:<asg3qe$vbd$1@news.cybercity.dk>...
> Det kan være fordi S.M.A.R.T er aktiveret i BIOS. Du bør måske også
> lade XPs installtionsprogram oprette og formaterer den partitione du
> vil have XP på.

Hej
S.M.A.R.T. er deaktiveret i BIOS og jeg har prøvet at lade XP
formatere partitionen (Quick format), men der kommer stadig fejl under
installationen ("Setup cannot copy the file: wmerrenu.dll"). Der er nu
pludselig tale om en ny fil som den ikke kan kopiere! Ved første
forsøg kunne den ikke kopiere "wmerrdan.dll" men den kan åbenbart godt
kopieres nu. Til gengæld kan den ikke kopiere "wmerrenu.dll".

Jeg har trykket Esc under installationen og fortsat, og XP er åbenbart
blevet installeret fint. Jeg ved dog ikke om den manglende fil får
systemet til at gå ned eller kommer med fejl senere... jeg ville da
helst køre en fejlfri intallation. Men gad nok vide hvad der er
årsagen.

/Martin

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 02-12-02 18:11

On 2 Dec 2002 08:23:47 -0800, feedback56@hotmail.com (-MartinS.-)
wrote:

>Jeg har prøvet at installere Win XP Pro DK på en tom NTFS formateret
>harddisk (Barracuda IV 40 Gb), men efter ca. 4 minutter får jeg
> [...]
Det ser ud til at være en fejl på din cd. Hvis du har mulighed (fra en
anden PC) så er programmet CheckCD god til at cheke mistænkelige
cd'er, og så er det gratis.
http://www.elpros.si/CDCheck/
Kim

Fra : -MartinS.-

Dato : 03-12-02 18:52

Kim S. Poulsen <ckim@mail.dk> wrote in message news:<so4nuuke08rldi84g7a7uebvsk4lno6qik@4ax.com>...
> Det ser ud til at være en fejl på din cd. Hvis du har mulighed (fra en
> anden PC) så er programmet CheckCD god til at cheke mistænkelige
> [...]

Hej Kim
Jeg har prøvet CDCheck, men den fandt ingen fejl på CD'en.
Nu har jeg prøvet at installere Win XP Pro DK igen, og nu er der ikke
længere problemer med den omtalte fil (wmerrdan.dll), MEN nu kan Setup
ikke koipere filen "wmerrenu.dll"

Jaja, her går det godt!

Jeg har prøvet at ignorere fejlen og fortsætte med installationen, og
XP bliver øjensynligt installeret okay. Det kører i hvert fald, men
der er måske en lille fejl et sted i systemet nu?

/Martin

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 03-12-02 20:44

On 3 Dec 2002 09:51:40 -0800, feedback56@hotmail.com (-MartinS.-)
wrote:

> [...]
>XP bliver øjensynligt installeret okay. Det kører i hvert fald, men
>der er måske en lille fejl et sted i systemet nu?

Prøv at formattere til FAT32 (du kan jo altid lave det om).
Kim

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 03-12-02 20:59

wmerrenu.dll kunne du evt. lægge ind manuelt hvis systemet ellers
virker normalt. Den skal ligge windows\system32
Kim

Fra : Frits Pedersen

Dato : 04-12-02 21:56

Hej
Har haft samme prob. Fik at vide at det kunne være en ramfejl. Jeg pillede
en blok ud og derefter forsvandt fejlen.
Jeg var heldig at det var den første blok jeg pillede ud der var fejl på.
Efter installationen satte jeg blokken i igen og kørte et ramcheck. Der blev
godt nok fundet fejl i blokken.
Mvh.
Frits

Fra : -MartinS.-

Dato : 05-12-02 17:05

"Frits Pedersen" <frits@mail.sonofon.dk> wrote in message news:<3dee6bdc$0$88172$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> [...]
> Efter installationen satte jeg blokken i igen og kørte et ramcheck. Der blev

Hej
Jeg har prøvet at installere XP fra den samme CD på 2 forskellige
pc'er (hhv. P4 2,4 GHz/40 Gb Barracuda/256 Mb PC2700 og P2 350 MHz/4
Gb Quantum/128 Mb PC100) og der er fejl ved installation på begge
systemer.

Hilsen Martin

Fra : -MartinS.-

Dato : 05-12-02 18:23

> [...]
> Efter installationen satte jeg blokken i igen og kørte et ramcheck. Der blev

Hej igen
Hvilket program bruger du til at tjekke om der er ram-fejl?

/Martin