Printer på netværk
Fra : Nordfyns Ungdomsskol~

Dato : 02-12-02 15:25

Jeg har en gammel hp 2100 netværksprinter, som jeg gerne vil koble på et
mindre netværk.
Skal der installeres specielt software på hver maskine, eller hvad gør man?

/ml

Fra : Noller

Dato : 02-12-02 18:57

Installer printeren som normalt på den maskine den er koblet på, herefter
skal den deles
ligesom du deler en mappe til netværket så den kan ses fra de andre
maskiner.
På de andre maskiner går du ind og tilføjer printer, vælger netværksprinter,
finder printeren
og installerer.

Noller.

Fra : M. Aa. J.

Dato : 02-12-02 20:28

> Installer printeren som normalt på den maskine den er koblet på, herefter
> skal den deles

Forkert!

> ligesom du deler en mappe til netværket så den kan ses fra de andre
> maskiner.

Nej!

> På de andre maskiner går du ind og tilføjer printer, vælger
netværksprinter,
> finder printeren
> og installerer.

Nu er det jo i forvejen en netværksprinter, det du beskriver er lidt ligesom
at opfinde den dybe tallerken igen

Mads

Fra : M. Aa. J.

Dato : 02-12-02 20:30

> Jeg har en gammel hp 2100 netværksprinter, som jeg gerne vil koble på et
> mindre netværk.
> Skal der installeres specielt software på hver maskine, eller hvad gør
man?

Du skal først programmere printerens IP adresse eller evt lade den få en IP
via DHCP. Dette gør du enten via knapperne på printeren eller via et program
du kan hente på HP´s hjemmeside.

Derefter henter du "HP Install Network Printer Wizzard" og gør som den
siger.

Mads

Fra : Morten Lyngsø

Dato : 02-12-02 20:55

> [...]
program
> du kan hente på HP´s hjemmeside.
>
> Derefter henter du "HP Install Network Printer Wizzard" og gør som den

Det prøver jeg at kigge lidt nærmere på!
Tak
/ml

Fra : Morten Lyngsø

Dato : 02-12-02 20:57

> [...]
program
> du kan hente på HP´s hjemmeside.
>
> Derefter henter du "HP Install Network Printer Wizzard" og gør som den

For resten: Kan dette lade sig gøre på et netværk uden server, men hvor
maskinerne bare er sluttet sammen i en switch eller en router?
/ml

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 02-12-02 21:20

"Morten Lyngsø" <mortenly@image.dk> skrev i en meddelelse

> For resten: Kan dette lade sig gøre på et netværk uden server, men hvor
> maskinerne bare er sluttet sammen i en switch eller en router?

Ja.

/Brian

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-12-02 21:34

"M. Aa. J." <internetREMOVE@MErolator.dk> skrev i en meddelelse
> man?
>
> Du skal først programmere printerens IP adresse eller evt lade den få en
IP
> via DHCP. Dette gør du enten via knapperne på printeren

Nej den kan ikke programeres på printeren som eksempelvis HP5000 og andre
gamle modeller med etherinterface/kort.

> eller via et program
> du kan hente på HP´s hjemmeside.

Husker ikke om "Jetadmin" men ellers findes der software på HP's hjemmeside
der kan.

> Derefter henter du "HP Install Network Printer Wizzard" og gør som den
> siger.

Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-12-02 00:07

"Nordfyns Ungdomsskole" <nfuansatte@mail.dk> skrev :

> Jeg har en gammel hp 2100 netværksprinter, som jeg gerne vil koble på et
>mindre netværk.
> Skal der installeres specielt software på hver maskine, eller hvad gør man?

Nu skriver du ikke et kvæk om hvilket operativsystem du bruger - men
på f.eks win95/98 kan du blot køre tcp/ip printning.
hent evt ftp://ftp.dlink.com/Printserver/dp301/Utility/lpr_100.exe

(der er en guide med)

du opsætter din printer, ved at finde HP's jetadmin på deres
hjemmesider, eller på den cdrom der fulgte med printeren

giv den et ip nummer i dit netværk, og lad dine maskiner skriv direkte
til printeren

--

jan@stevns.net - www.stevns.net