Problemer med asus a7v133-c
Fra : Thomas

Dato : 02-12-02 14:46

Jeg har for nyligt købt subj, og har monteret en athlon 2000+ xp processor
(1667). Bundkortet understøtter sd-133 ram, og det er her problemet opstår.

Jeg kan skrue fsb op på 120 mhz og opnår herved 1500 mhz, men når jeg går
højere op, vil maskinen ikke starte op.

I starten troede jeg at det var mit ram der ikke kunne klare det, men jeg
har nu 2 stk. sd-133 ram, og jeg har stadigvæk samme problem.

Bundkortet er opdateret med den nyeste bios.

Ved 120 mhz bliver provessoren ca 60 grader og bundkortet ca 35. Det er vel
fint nok?

m.v.h.

Thomas

Fra : CS

Dato : 02-12-02 16:40

> Jeg kan skrue fsb op på 120 mhz og opnår herved 1500 mhz, men når jeg går
> højere op, vil maskinen ikke starte op.

Har haft lignende problem med en 2000+. Jeg kunne hæve fsb'en til 125 mhz.
Efter at have testes alt, kom jeg frem til det var et kølingsproblem. Tror
også min lå omkring 60 grader da jeg havde problemet, så tjek din køler!

Carsten
cs@sleepy.dk