Udskriv over net
Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 02-12-02 12:54

Jeg har en powerbook os 10.2.2 som er trådløst koblet op til en linux
server, hvortil der er tilsluttet en hp psc 750 printer. Hvordan får jeg
forbindelse til den, således at jeg kan udskrive trådløst?
Jeg er kommet så langt at jeg har tastet ipadressen på serveren under
ipadresse i printercentral, og i ptinterkø har jeg prøvet forskellige
kombinationer, så som 'ip'/hp (som er printerens 'navn' i linux) Den sidder
på lp0 og er forbundet til serveren med usb.
Det skal kunne lade sig gøre. Jeg har en bærbar pc, og der virker det fint.
Der kunne jeg nøjes med at skrive \\james\hp hvor james er dns for samme
ipadresse.
Nogen idéer til løsning af mit problem?

Mvh
Brandur Ellingsgaard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-12-02 15:04

Brandur Ellingsgaard <brandur@ellingsgaard.com> writes:

> Nogen idéer til løsning af mit problem?

Hvis Windows virker, saa find printeren via Aeble-K i finderen.

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 02-12-02 15:28

On 02/12/02 15:04, in article kkk7isecva.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjoern Ravn
Andersen" <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Hvis Windows virker, saa find printeren via Aeble-K i finderen.

Jeg kan ikke se den i æble-k. Den siger fejl -43
Mvh
brandur

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-12-02 15:35

> Jeg kan ikke se den i æble-k. Den siger fejl -43

Så skal du fortælle systemet at det skal servicere eksterne printjobs
via lpd. I gamle dage var det at smide Ip-nummeret eller navnet på
klienten i /etc/lpd.hosts, men på den Redhat der står he, er det
skiftet ud med LPRng som er anderledes.

Prøv over i Unixgruppen.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 02-12-02 18:45

brandur@ellingsgaard.com writes:
>Nogen idéer til løsning af mit problem?

Kan du se den via CUPS på <http://127.0.0.1:631/printers> ?
Kan du se printeren, hvis du slutter den direkte til maskinen? Kræver den
noget speciel software eller skal den bare dukke op som en almindelig
printer?

Mvh Ben