Bundkort til Athlon Thoroughbred XP 2400+
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 02-12-02 12:21

Hej NG

Jeg skal til at finde et bundkort til en AMD XP 2400+. Jeg har kigget
lidt på A7V8X/LAN/GD ATX, men er ikke sikker. Jeg kommer ikke til at
overclocke CPU'en eller bruge RAID, og leder mest efter et stabilt
bundkort til en rimlig pris (helst med indbygget LAN men ikke
livsnødvendigt). Bundkortet skal både være stabilt under Win2000 og Linux.

Hvor stor er foskellen på at have KT400 og KT333 som chipset. Jeg har kun
fundet en sammenligninger af specifikationer, men ikke nogen med tests.

Jeg har _altid_ haft ASUS bundkort og har meget gode erfaringer med dem,
men er der andre producenter, som jeg skal kigge på ?
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : o&u

Dato : 02-12-02 12:57

On Mon, 02 Dec 2002 12:20:49 +0100, Mikkel Bundgaard
<mikkelbu@teliamail.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor stor er foskellen på at have KT400 og KT333 som chipset. Jeg har kun
>fundet en sammenligninger af specifikationer, men ikke nogen med tests.

Der er næppe den store forskel, da tests ikke har vist det hidtil.
I visse tilfælde har kt400 været langsommere end kt333. Men det
forklares med at kt400 kører med forsigtige timings af ram p.gr.a.
dårlig ddr400 standard, og vil måske blive forbedret i kommende
bios'er.

A7v333 giver dig jo usb 2.0

Der er a7v333-x til 875 kr.

>Jeg har _altid_ haft ASUS bundkort og har meget gode erfaringer med dem,
>men er der andre producenter, som jeg skal kigge på ?

Da nævnte bundkort er ret billigt, er der vel så ikke grund til at
finde noget billigere. Men medens asus's bios er meget indviklet, har
jeg gode erfaringer med aopen. Det var bare: go !
Aopen har da også et kt333 kort, som er 100 kr. billigere.

A7N8X fra Asus, Nforce2, er vel det ultimative kort med dual ddr, men
det koster desværre 1350 kr.

mvh

John

Fra : Benja

Dato : 02-12-02 18:09

> A7N8X fra Asus, Nforce2, er vel det ultimative kort med dual ddr, men
> det koster desværre 1350 kr.
>
> mvh
>
> John

Jeg kan også anbefale A7N8X. Har lige fået det har i weekenden og det kører
perfekt. Stabilt og lynhurtigt!

Benja

** Fjern XX ved svar pr. e-mail.

Fra : rhexis

Dato : 04-12-02 16:17

"Benja" <XXbenja@tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg kan også anbefale A7N8X. Har lige fået det har i weekenden og det
> kører perfekt. Stabilt og lynhurtigt!

Har du kørt nogle burn-in tests på kortet?

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Benja

Dato : 08-12-02 14:02

"rhexis" <3bbg3001@sneakemail.com.com.com.com.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> rhexis
>
> Amazing improvised electric violin. Free

Nej, men jeg har haft den kørende i ca. 60 timer i træk uden nogen
problemer. Men jeg har kørt div. benchmark programmer uden problemer.

Mvh.
Benja