min browser blander flere ting sammen....~
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 02-12-02 12:03

Hej!

Jeg har xp med standard IE browseren!

mit problem er at jeg på www.scor.dk har 2 profiler og når jeg logger af med
den ene og ind med den anden så er det tit at jeg kan se de oplysninger jeg
havde i den anden profil i den nye profil jeg lige er logget ind med! men
hvis jeg går ind i internet indstillinger/midlertidige internetfiler og
sletter filer så er det som jeg skal være.... lige indtil jeg går ind og fx
opdaterer siden.. så er det de samme oplysninger der står der som inden jeg
opdaterede! det er et problem som kom for 2 dage siden inden det var der
slet ingen problemer! nogen her der ved hvad jeg kan gøre? skal jeg måske
afinstalere min browser og så instalere den igen?

Mvh.

Nikolai R. Jensen

--
Mvh.

Nikolai R. Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-02 13:56

In article <asfejk$6bg$1@sunsite.dk>, nikolai@tdcspace.dk says...
> mit problem er at jeg på www.scor.dk har 2 profiler og når jeg logger af med

Findes problemet også med andre browsere?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 05-12-02 18:56

Hej Nikolai

Nikolai R. Jensen wrote:
> [...]
> den ene og ind med den anden så er det tit at jeg kan se de oplysninger jeg
> havde i den anden profil i den nye profil jeg lige er logget ind med!

Umiddelbart synes jeg mere det lyder som en fejl på scor.dk.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-12-02 01:18

In article <3def9315$0$47055$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
stig@REMOVE-THISrockland.dk says...
> Umiddelbart synes jeg mere det lyder som en fejl på scor.dk.

Den bedste måde at checke det på er at prøve med en alternativ browser
på samme maskine. Er fejlen der stadig er det ikke browseren, men
forsvinder fejlen, så _er_ det browseren.

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 25-02-03 11:07

"Nikolai R. Jensen" <nikolai@tdcspace.dk> wrote in

> [...]
> problemer! nogen her der ved hvad jeg kan gøre? skal jeg måske
> afinstalere min browser og så instalere den igen?

Hej Nikolaj,

det lyder som et kombineret cookie/cache problem.

Afhængigt af hvordan scor.dks applikation er skruet sammen, så kan man
komme ud for at browseren sender de forkerte oplysninger tilbage til web-
stedet hvis man, som du gør her, logger på samme sted med to forskellige
profiler lige efter hinanden.
Hvis scor.dk sender en cookie med fast navn, vil browserens cachecontroller
ikke have mulighed for at vide at du har skiftet identitet og blot sende de
seneste oplysninger tilbage til web-serveren. Det er så de oplysninger du
angav i din sidste session, men da alle værdierne og cookie-navnet
(sandsynligvis) er ens, gør browseren jo bare hvad den bliver bedt om. Det
kaldes for logisk fejl i programmeringskredse.

Du kan gøre en af to ting: 1) slette din cache (temporære filer) mellem to
logins eller lukker browseren ned og starte igen. Dette plejer (afhængige
af lokale indstillinger naturligvis) at nulstille cacheværdier. At det
hjælper når du gør 1) er tegn på at scor.dk ikke har taget højde for at du
logger på med forskellig ID fra samme maskine lige efter hinanden. Prøv at
gøre dem opmærksom på det, så de kan rette "fejlen" i næste version.

Det er forøvrigt en udbredt fejl, der kan opstå når brugere gør noget
programmørerne ikke forventede (eller kunden mente ikke kan ske).

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk