Computeren døde ??
Fra : BLT

Dato : 02-12-02 11:43

Igår slukkede min computer momentant efter 7 timers drift og kan ikke starte
igen.
Når jeg tænder på fronten kommer der lys i dioden inde på RAM soklen, CPU
blæser køre 2-3 omgange og ellers sker der intet.
Hverken drevene, CPU og grafikkort blæser starter. strømforsyningen starter
heller ikke sin blæser.
Der er ikke spænding på stik til drevene.
Når jeg holder Tænd/Sluk inde i 4 sek. slukker dioden igen inde på
ramsoklen.
Jeg har mistanke til strømforsyningen ikke virker som den skal ?
Eller bundkortet ikke giver strømforsyningen besked om at starte ?
Powerknappen på fronten skulle tilsluttes bundkortet.

Jeg samlede systemet i lørdags Således:

MOB: Soltek SL-75FRV, KT400, DDR400, AGP 4X8. Indbygget lydkort.
CPU: AMD Athlon XP 2100+/266, Box. (Blæser+ køler fulgte med.)
RAM: samsung 512 MB DDR 3200. M368L6423DTM-CC400.
DISKDREV: 3,5" Sony.
GRAFIKK: Point Of View Geforce Ti-4200, 128 DDR, Tv out.
HD1: Western Digital 80 GB WD 800JB 7200/8092 KB Cache.
HD2: Gammel 2,2 GB seagate fra gammel PC.
KABINET: Codegen 6001L, 300w. Strømfors. model 300x.
NETKORT: 10/100.

Ikke ændret i BIOS opsætning. Ingen Overclockning. Har prøvet af resette
CMOS til default.
Windows XP home edition, eng. ver. + servicepack1 og andre anbefalede
opdateringer fra Microsoft installeret.
Detonator grafikkort driver installeret + opdateret driveren fra NVIDIA´s
hjemmeside.
Zonealarm firewall, AntiVir, og nogle spil og flysimulatorer installeret.
DirectX ver 8.1.
Alt forløb normalt men pludselig gik computeren kold. ????????? Forslag ?
Erfaringer ?
Er 2 harddiske for meget ?

Hilsen: Jan.
janlars@mail1.stofanet.dk

Fra : Thomas

Dato : 02-12-02 13:56

> Jeg har mistanke til strømforsyningen ikke virker som den skal ?
> Eller bundkortet ikke giver strømforsyningen besked om at starte ?
> Powerknappen på fronten skulle tilsluttes bundkortet.
Det kunne godt lyde som om din PSU er stået af. det er der ihvertfald meget
der tyder på.

DIn powerknap virker jo som sådan, og du får en smule strøm til mobo, men
slet ikke nok.
Som du selv skriver tænder dioden ved dien ramsokler, hviket betyder at der
er en smule spænding.
det faktum at den heller ikke tænder sin blæser kunne godt tyde på at den er
helt gal.
hvis det bare var sikringen der var sprunget, burde intet virke, men det må
altså være noget andet i din psu, hvis jeg altså har ret.

prøv at låne en anden psu og test den i dit system!

> [...]
> NETKORT: 10/100.

> Alt forløb normalt men pludselig gik computeren kold. ????????? Forslag ?

Du trækker meget i dit system.
Jeg havde selv et system nogenlunde tilsvarende dit, men med 2 80 gig diske
on en lile 8, ellers alt næsten som dit.
det kunne en 300W godt trække, men kikkede jeg på de forskelige spændinger
var de ret langt fra det de burde være = et tegn på en meget stresset PSU.
hvis det er din psu der er stået af, bør du kikke dig om efter en større-min
350 og gerne 400w.

venligst

Thomas

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-12-02 22:35

Thomas wrote:

> [...]
> meget stresset PSU. hvis det er din psu der er stået af, bør du kikke
> dig om efter en større-min 350 og gerne 400w.

Hmm, måske det er problemet hos mig!
Min PC stener fuldstændig engang imellem, jeg mener det sker
når grafikkortet er blevet for varmt (GF256 32MB DDR).
Windows billedet vises stadig på skærmen, men der kan intet
gøres udover "reset".
Jeg tror som sagt det er grafikkortet, der er ved at stå af, jeg vil
teste det med blæseren fra et defekt kort jeg har liggende....

Kan PSUen være skyld i den nævnte fejl?
- Jeg har nemlig før haft mistillid til den.

/Mikael

Fra : aghrab75

Dato : 20-01-03 22:33

Hjesa!!!

Lign. problem også her!
stortset samme konfiguration, specialt samme ram-modul og samme
bundkort!!!
Min maskine har det med at den genstarter af sig selv, når den får lyst.
Ingen varme problemer!
Men noget tyder på at de her 3200 Samsung-ram blokke (DR400) ikke er
helt kompatible med denne
motherboard. På solteks hjemmeside, er den i hvertfald ikke testet eller
godkendt indtil videre!!
Så jeg har valget mellem at tage en 512 mb 3200 Kingston eller en 512 mb
2700 Kingston i stedet for!!
Nogle forslag?

http://www.kandu.dk/