MS Windows
briani 27239
xp kopi kan den overskrives med original ?~
Fra : Thomas

Dato : 02-12-02 10:18

Hejsa

Jeg kender en som kender en...

Som har en computer med win xp pro i piratudgave, det har han fortrudt
og vil derfor gerne købe en original licens..

men kan han overskrive kopien uden at miste data ved at installere på ny ???

eller skal han trække alt ud på backup og ligge ind igen bagefter..

Lad nu være med at vræle op om hvor dum han er når han bruger piratudgaver,
han ved det godt og vil gerne gøre det godt...

Thomas@4701.dk

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 02-12-02 10:25

Der ligger en funktion i XP, hvor du kan gemme data til en ny-installation

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-12-02 11:29

JSH (9800) wrote:
> Der ligger en funktion i XP, hvor du kan gemme data til en ny-
> installation

Efter at have kigget min online manual igennem, kan jeg ikke finde denne
feature. Kan du uddybe hvordan det bruges?

-michael

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 02-12-02 12:00

http://web01.microsoft.se/tips/dk/showtip.asp?letter=&category=259&author=0&
page=1&tip=4988&newpage=False&lmcs=

Flytte filer og indstillinger fra din gamle til din nye computer
Guiden Overførsel af filer og indstillinger (Files and Settings Transfer
Wizard ) hjælper dig med at flytte datafiler og personlige indstillinger fra
din gamle computer til din nye, så du ikke behøver at gennemgå lige så meget
konfiguration, som du gjorde på den gamle. For eksempel kan du tage dine
gamle mapper og skrivebordsindstillinger, Web-browser og post-indstillinger
fra din gamle computer og placere dem på den nye.

Sådan gør du for at åbne Guiden Overførsel af filer og indstillinger (Files
and Settings Transfer Wizard):
1. Klik på knappen Start.
2. Vælg Programmer (All Programs) and Accessories.
3. Vælg System Tools og klik på Guiden Overførsel af filer og indstillinger

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-12-02 12:40

JSH (9800) wrote:

> [...]
> 3. Vælg System Tools og klik på Guiden Overførsel af filer og
> indstillinger (Files and Settings Transfer Wizard).

Takker. Søgte på save/backup data, tænkte ikke på lige de ord Men tænk
sig, den lå som icon deroppe

-michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-12-02 21:38

> [...]
>
> Takker. Søgte på save/backup data, tænkte ikke på lige de ord Men tænk

Nu var det jo bare ikke det, som Thomas spurgte om. Det var jo en
installation oveni den eksisterende.
Ovenstående anvisning er til at hente data fra en computer til en anden.

Kurt

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 02-12-02 22:17

Nu spurgte han også om han kunne lægge ud som backup og lægge ind igen!

Fra : Søren Rohde

Dato : 03-12-02 13:25

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender en som kender en...
>
> Som har en computer med win xp pro i piratudgave, det har han fortrudt
> og vil derfor gerne købe en original licens..

Ham kender jeg også - han bor lige her i nærheden...

Og fatisk har Microsoft omsider lavet noget der er pengene værd!

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand

Altid noget til salg på hjemmesiden:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/