Aktiv fobindelse port 3009 og 5190
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 02-12-02 03:39

NETSTAT -AN rapportere
TCP min.ip:3009 205.188.8.93:5190 ESTABLISHED

Hvad laver 205.188.8.93 der?
Hvordan lukker man hullet?

Forbindelse ADSL - med Apache-server kørende.

Hvor dette spørgsmål hører til er jeg lidt i tvivl om - men har valgt at
xpost og fut til dk.edb.sikkerhed
Poul Erik Jensen
jep@image.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 02-12-02 07:04

Poul Erik Jensen <genealogi@kulturel.dk>, wrote in

> NETSTAT -AN rapportere
> TCP min.ip:3009 205.188.8.93:5190 ESTABLISHED

Den første port 3009
Sikkert en tilfældig ledig port.

> Hvad laver 205.188.8.93 der?

Her er der tale om port 5190 ... lyder lidt som ICQ

> Hvordan lukker man hullet?

Lukker ICQ.

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 02-12-02 13:57

Anders Lund wrote:
> Her er der tale om port 5190 ... lyder lidt som ICQ
Ak, ja, selvfølgeligt - det havde jeg ikke tænkt på )

Men, det afføder et andet spørgsmål, nemlig: Hvor finder man et GUI der dels
kan informere, dels lader brugeren styre ind og udgange fra ens permanent
internetopkoblede computer?

Selvfølgelig findes der firewalls - det er ikke det jeg mener, men et
program der dels afsløre hvad der er i brug og til hvad, dels har "håndtag"
til at styre dette med.
Poul Erik Jensen
jep@image.dk

Fra : Lars Møller

Dato : 02-12-02 16:26

Hej

Poul Erik Jensen wrote:

>Men, det afføder et andet spørgsmål, nemlig: Hvor finder man et GUI der dels
>kan informere, dels lader brugeren styre ind og udgange fra ens permanent
>internetopkoblede computer?

Der findes et program der hedder Active Ports, det kan vise hvilke
program der benytter en bestemt socket.

http://www.protect-me.com/freeware.html

Mvh

Lars

Fra : Chris N

Dato : 02-12-02 16:34

"Poul Erik Jensen" <genealogi@kulturel.dk> wrote in message
> [...]
>
> Selvfølgelig findes der firewalls - det er ikke det jeg mener, men et
> program der dels afsløre hvad der er i brug og til hvad, dels har

TCPview fra www.sysinternals.com er mit bedste bud.
Programmet er freeware og er letoverskueligt.

--
Chris N

Fra : Calle.

Dato : 02-12-02 06:43

Poul Erik Jensen wrote:
> NETSTAT -AN rapportere
> TCP min.ip:3009 205.188.8.93:5190 ESTABLISHED
>
> Hvad laver 205.188.8.93 der?
> Hvordan lukker man hullet?

Det tyder på, at du har ICQ kørende
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 03-12-02 05:49

"Poul Erik Jensen" <genealogi@kulturel.dk> wrote in message
> NETSTAT -AN rapportere
> TCP min.ip:3009 205.188.8.93:5190 ESTABLISHED
>
> Hvad laver 205.188.8.93 der?
> Hvordan lukker man hullet?

Port 5190 er ICQ.. Har du ICQ åben ? Prøv at lukke den..

--
Andreas Jeppesen