Jurassic Park - et herligt gensyn! (med po~
Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 01-12-02 23:44

Man kan mene hvad man vil om The Lost World, eller Jurassic Park III, men
Jurassic Park - netop sendt i TV - er altså en fantastisk film.

Dels er den sublim underholdning, men det jeg synes er spændende, er det
etiske aspekt i filmen: Tør vi mennesker virkelig udfordre naturen, og hvad
er konsekvenserne? Jeg har aldrig været god til matematiske fag, men de
teorier, som Ian Malcolm fremsætter i filmen (og i øvrigt i bogudgaven af
the Lost World - det var spoileren) er utroligt interessante.

Jeg glæder mig til at se opfølgeren i morgen, selvom jeg kun husker at den
var ekstremt dårlig. Den skal dog ses, og tirsdag vil jeg leje Jurassic Park
III og se den. For det her er, med musik og dens tjah nok ikke filosofiske,
men i det mindste tankevækkende indfaldsvinkel gør, at den får topkarakter
hos mig.

Jeg så først Jurassic Park i biografen for 9 år siden. Da var jeg 10 år
gammel, og kan huske jeg havde en spændende biograftur med min far og min
storebror. Sikke en oplevelse det var dengang, og sikke en oplevelse det var
denne gang igen.

Jurassic Park - en god film.

mvh
Mads

Fra : Sebastian Steen

Dato : 01-12-02 23:50

Mads Holmsgaard Eriksen wrote:
> Jeg glæder mig til at se opfølgeren i morgen, selvom jeg kun husker
> at den var ekstremt dårlig. Den skal dog ses, og tirsdag vil jeg leje
> Jurassic Park III og se den.

Øv - jeg troede da at de havde lavet Jurassic Park 24 og sendte en hver dag
i december... Ligesom 24 timer på Zulu

> Jurassic Park - en god film.

Men jeg er faktisk enig - ihvertfald med hensyn til etteren!

Sebastian Steen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-12-02 00:16

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@smartazz.dk> wrote:

> [...]
>storebror. Sikke en oplevelse det var dengang, og sikke en oplevelse det var

Det er jo bare west world med dinoer, det er et oldgammelt koncept -
ikke meget nytænkning i det. Bogen er nogenlunde udmærket, men det er
tydeligt at havde svært ved at håndtere alle de dinoer - og at den er
lavet til PG11.

Det eneste der gjorde filmen til noget særligt var effekterne der den
gang var aldeles fremragende.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-12-02 13:28

Lars Kim Lund skrev:
> [...]
> den er lavet til PG11.
>
> Det eneste der gjorde filmen til noget særligt var effekterne der

Om filmen er eller var nytænkende går jeg nok ikke så meget op i.
Filmen er i min oplevelse af den eminent spændings- og
stemningsskabende. Samtidig har personerne hver især noget på spil -
f.eks. John Hammonds idé om sit livsværk - og filmen gør et hæderligt
forsøg på at være lidt mere end blot en skrækfilm.

Derfor er jeg bestemt mest enig med Mads - Jurassic Park er en
klassiker.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Ligesom man aldrig kan blive for gammel til at lære noget nyt, kan

Fra : Martin Helbo

Dato : 02-12-02 19:52

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke meget nytænkning i det. Bogen er nogenlunde udmærket, men det er
> tydeligt at havde svært ved at håndtere alle de dinoer - og at den er

Bogen er alt for fed, er i øjeblikket i gang med at læse TLW, ligeledes
kanon bog, dog ligger den langt fra filmen.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Jakob Madsen

Dato : 02-12-02 00:38

> Man kan mene hvad man vil om The Lost World, eller Jurassic Park III, men
> Jurassic Park - netop sendt i TV - er altså en fantastisk film.

Jeps, bare en skam man ikke kan sige det samme om TV3's behandling af filmen

....Så er det jo godt, at man har alle 3 på DVD

> [...]
> var ekstremt dårlig. Den skal dog ses, og tirsdag vil jeg leje Jurassic

Ja, vi kan jo nok hurtigt blive enig om at de to efterfølgere ikke når
1'eren til sokkeholderne, men jeg mener nu at begge er ganske udmærket
action underholdning, og i hvert fald bedre end en del af det andet lort der
kommer ud af Hollywood for tiden.

For det her er, med musik og dens tjah nok ikke filosofiske,
> men i det mindste tankevækkende indfaldsvinkel gør, at den får topkarakter
> hos mig.

Enig, den får også 6 ud af 6 mulige i min bog.

> [...]
> storebror. Sikke en oplevelse det var dengang, og sikke en oplevelse det

Hmm... samme her

> Jurassic Park - en god film.

Ja!

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 02-12-02 19:22

Jeg mener du at 2'eren er den bedste af filmene, effekterne er bedre og
historien er Meget bedre.. men 3'eren syntes jeg godt nok var lidt lam....