Skærme
Fijala 3554
Flatron-skærm der SUMMER!!!
Fra : Andrew

Dato : 01-12-02 23:15

Hej

Jeg købte en LG Flatron 795FT+. Der var noget galt med skærmen så jeg fik
den byttet, men da skærmen var i restordre sendte de mig den "nye model" som
de kaldte den: Flatron F700P

Det er en model der vist LIGE er kommet til Danmark, og som endnu ikke er i
de danske butikker. Den er superfed, men den summer!!!

Den ligner egentlig 795FT+'eren meget bortset fra at den har et FEDT design,
sølv/grå og med en flot front i forhold til 795FT+'erens kedelige ydre. Men
denne nye F700P som jeg har fået SUMMER helt vildt. Det gjorde den skærm jeg
byttede oprindeligt (795FT+) osse, og jeg bliver helt i tvivl om det er
noget generelt for disse LG Flatronner? 795'eren summede ikke så meget som
denne jeg nu har fået, denne her F700P summer så meget at det er irriterende
at høre på, men jeg gider sgu næsten ikke til at vente en hel måned på at
InfoCare ordner det. For set nu at de ikke finder fejl på den skærm jeg har
byttet i den tro at der var noget galt med spolen siden den summede, hvis nu
at det er normalt for disse skærme...?!

Jeg vil egentlig gerne beholde denne F700P da den er rigtig fed og den har
osse USB-hub samt INGEN af de skærmbilledefejl som 795ft+'eren havde, men
jeg er MEGET træt af at den summer. Og det er jo svært for mig at vide om
det er normal summen eller om der er noget galt?!

Hvad hævlede gør jeg?

Mvh Anders

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-12-02 03:55

Andrew wrote:

> [...]
> noget generelt for disse LG Flatronner? 795'eren summede ikke så meget som

Jeg har en 795FT+ og den summer ikke. (Jo, hvis jeg sætter øret helt hen
til siden, ellers ikke).
Når en skærm summer, er det tit&ofte en spole der mangler en gang lak.
Du kan selv gøre det, men garantien ryger.

Fra : Andrew

Dato : 02-12-02 09:34

Men den her summe så meget at man kan høre det tydeligt når man går flere
meter væk!

Mvh Anders
---

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 02-12-02 12:16

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev
> Men den her summe så meget at man kan høre det tydeligt når man går
flere
> meter væk!

Også når du har computeren tændt?
- Er din computer meget støjsvag?

Hvis ja til det første og nej til det sidste, lyder det klart som om
skærmen er defekt. Hvis du kun kan høre skærmen når computeren er
slukket, tror jeg ikke der er noget i vejen.

mvh
Peter

Fra : Andrew

Dato : 02-12-02 15:46

> [...]
> skærmen er defekt. Hvis du kun kan høre skærmen når computeren er
> slukket, tror jeg ikke der er noget i vejen.

Når computeren er slukket og skærmen ikke får noget siganl siger den ikke
noget, men når computeren er tændt så kommer summen. Når jeg .feks er på
nettet og jeg scroller ned ad en side kan jeg hører hvordan summe-lyden
ændrer sig alt efter hvilket skærmvbillede der er. Hvis man ser en MEGET
hvid baggrund så summer den mere og når man scroller forbi noget så stiger
og falder summe-lyden, men når den bare står på skrivebordet og jeg ikke
arbejder med den er det stadig ulideligt højt. Det er bare træls for jeg
havde købt en Flatron 795FT+ men den er røget ud af markedet og erstatningen
er denne der edder F700P. Den har som sagt et fedt design og de samme specs
som den anden, men hvis den summe som den gør nu så er det en træls skærm!

Så nu sender Infocare så en ny. CHRIST!!!

Mvh Anders

Fra : Madsen

Dato : 02-12-02 19:16

Andrew skrev:

> [...]
> falder summe-lyden, men når den bare står på skrivebordet og jeg
> ikke arbejder med den er det stadig ulideligt højt.

Et typisk tegn på det som Jens C. Hansen nævner. En eller måske
flere af spolerne indeni skærmen er ikke isoleret ordentligt.

Madsen.

Fra : Anders [4200\)

Dato : 02-12-02 21:33

> [...]
har
> byttet i den tro at der var noget galt med spolen siden den summede, hvis

Det er skam ganske normalt. Har haft 2 forskellige 795 FT Plus og begge
gjorde det. Selv min 700NF gør det, DOG ikke så meget som den ene LG jeg
havde. Synes generelt de er slemme.

> Hvad hævlede gør jeg?

Beholder den (og lever med det) eller køber fx en fladskærm.

Mvh. Anders

Fra : Andrew

Dato : 02-12-02 23:02

> [...]
> havde. Synes generelt de er slemme.

> Beholder den (og lever med det) eller køber fx en fladskærm.

Jeg har sendt bud efter en ny hos InfoCare og hvis den osse gør det, ja så
er det jo bare ærgeligt! men ÆV hvor er det træls!

Mvh Anders

Fra : Andrew

Dato : 03-12-02 20:31

> [...]
>
> Jeg har sendt bud efter en ny hos InfoCare og hvis den osse gør det, ja så
> er det jo bare ærgeligt! men ÆV hvor er det træls!

Og den nye kom idag og den summer ligeså meget, så det er åbenbart bare
sådan at de er, det må jeg så vende mig til

Mvh Anders

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-12-02 02:26

Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:asj0pt$e3c$1@sunsite.dk...

> Og den nye kom idag og den summer ligeså meget, så det er åbenbart bare
> sådan at de er, det må jeg så vende mig til

Det er sq da træls.
Så er det nu, jeg skal være lidt skadefro og sige: Du skulle ha fulgt mit
råd og have købt en Samsung

Spøg til side. Det du oplever, kaldes overslag.
Det skyldes at kobbertråden i en af spolerne ikke er tilstrækkeligt godt
lakeret.
Hvis det virkeligt kan passe, at LG ikke kan levere en skærm, der ike
knurrer, er der kun et at gøre, hvis man da ikke skal bytte skærm i en
uendelighed.

Gå ind i en elektronik-forretning og køb en sprayflaske Konakt 70.
Vend skærmen på hovedet og afmonter foden.
Læg monitoren med skærmen nedaf oven på et håndklæde.
Tag bagbeklædingen af. Den sidder typisk med 2 eller 4 skruer og er lige til
at tage af.

Nu skamlakerer du så alle de spoler, du kan få øje på.
Specielt spolen på billedrøret skal ha en ordentlig tur.
Spar ikke på lakken.
Den gør ingen skade, men for lidt virker ikke efter hensigten og kan ved en
senere efterbehandling forhindre, at lakken trænger ordentligt ind mellem
trådene og dermed gøre fænomenet permanent.

Husk at lade skærmen tørre et døgns tid, inden du tager den i brug.

Lader du være med at sladre om det, er der aldrig nogen, der kan se, at du
selv har lakeret skærmen og da du ingen skade forvolder, kan du med god
samvittighed lade garantien køre videre.

du kan selvfølgelig på den anden side bare blive ved med at returnere
skærmen indtil, at du får en, der ikke summer.

På et eller andet tidspunkt må de da blive træt af at sende skærme frem og
tilbage og så selv tjekke, at skærmen er i orden, inden de sender den.

jeg opfatter høj summen eller knurren som en mangel ved varen.
Det er godt nok uskadeligt, men en ny skærm skal ikke brumme, summe eller
knurre.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-12-02 00:18

Jesper Nielsen <jni@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:asm9o0$h9e$1@sunsite.dk...

> [...]
> Læg monitoren med skærmen nedaf oven på et håndklæde.
> Tag bagbeklædingen af. Den sidder typisk med 2 eller 4 skruer og er lige

Det er forkert, hvad jeg siger!
Det er ikke Kontakt 70, men Plastic 70, du skal bruge.!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Søren Friis

Dato : 03-12-02 16:07

Hej Andrew

Jeg har selv en 795FT+, og den siger ikke en lyd (medmindre man slukker
alt andet i rummet og lægger øret ned til
Min skærm er ca 2½ år gammel, og har aldrig opført sig som du beskriver det.
Så mon ikke du bare har været bund-uheldig?

Jeg håber du får en brugbar skærm, for jeg er MEGET tilfreds med min LG
skærm!

/SF

Fra : Andrew

Dato : 03-12-02 19:10

Er F700P ikke næsten identisk med 795FT+ (F700P er bare den nye model?)

Mvh Anders

---

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 05-12-02 15:08

Jeg har en 915FT+.... kanonskærm... og lydløs...

Mendoza

Fra : Dennis

Dato : 05-12-02 15:55

> Det er sq da træls.
> Så er det nu, jeg skal være lidt skadefro og sige: Du skulle ha fulgt
> mit råd og have købt en Samsung

Så kan man jo spørge sig selv om man helst vil have en Samsung som står
af h... til, eller en monitor der summer. Efter at have haft 3 stk.
959NF den ene
ringer end den anden, ville jeg nok vælge summeren, man kan jo bare tage
høreværn

Dennis