Hvordan linke fra v. frames indholdsforteg~
Fra : Holger Wahlström

Dato : 01-12-02 22:50

Jeg er ved at forsøge at lave en "traditionel" side med frames,
hvor venstre frame skal være indholdsfortegnelsen, hvorfra man
kan klikke sig ind på de deri nævnte sider, der så skulle komme
op i højre frame. Hvordan skal jeg udføre linkningen fra v.
frame?
Man kan se idéen på www.wahlstroem.dk/Ramme1_1.
Hilsen,
Holger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michel Komischke

Dato : 01-12-02 23:06

"Holger Wahlström" <holger@wahlstroem.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan klikke sig ind på de deri nævnte sider, der så skulle komme
> op i højre frame. Hvordan skal jeg udføre linkningen fra v.

I menuen:
vil åbne en side i "detandetvindue", i din index.html eller hvad den nu
hedder, hvor du kalder de forskellige sider, vil du også sætte name="" på de
forskellige vinduer, og det er de navne du skal bruge til target.

> Man kan se idéen på www.wahlstroem.dk/Ramme1_1.

Nej, det kan man ikke.

--
Michel Komischke
Administrator / Maintainer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-12-02 02:17

> [...]

>kan klikke sig ind på de deri nævnte sider, der så skulle komme
>op i højre frame. Hvordan skal jeg udføre linkningen fra v.

Drop frames! Din menu fylder så lidt, så der absolut ingen grund
til at bruge frames, har du mulighed for det så brug noget
serverside til at inkluder den med (ssi, php eller asp).

Frames er i 99% af tilfældende en dårlig løsning.

Du skal bruge target="target="Ramme2_1" på dine links, <A
HREF="Presentation.htm" target="Ramme2_1"
onFocus="this.blur();">Presentation</A><BR>eller indsætte <base
target="target="Ramme2_1"> i <head>, det vil så gælde alle links
på siden.

>Man kan se idéen på www.wahlstroem.dk/Ramme1_1.

Siden hedder http://www.wahlstroem.dk/Ramme1_1.htm, du skal huske
at sætte filtypen på når du skriver links og http:// bør også
være foran så er det klikbart for alle.

Det er også en god ide altid at bruge små bogstaver i filnavne,
der er forskel på store og små bogstver på en server og på et
tidspunkt går der kludder i filnavnene, hvis man ikke er
konsekvent.