Hvilket Low-Price-AMD-bundkort?
Fra : Thomas T

Dato : 01-12-02 21:41

Hej NG

- Jeg skal bygge en ny pc til min lillebror. Jeg har for et års tid siden
selv
bygget en. Den gang købte jeg et "ECS K7S5A V3.0" til lige godt 550,- . Er
det board stadig kongen over Low-prices-mobo's ?? Eller er der kommet noget
nyt og bedre/billigere?? . Eller er der evt. et der er lidt dyrere, men
som kan betale sig??

- Jeg set de mange klager over K7S5A i denne gruppe, men jeg og alle mine
kammerater kører med dette kort og ingen har haft problemer, så det
afskrækker mig ikke fra at købe det igen, hvis det kan anbefales.

- Pc'en skal hovedsaligt bruges til spil.

- Kan det i øvrigt stadigt betale sig at bygge en AMD-Pc eller kan det lige

godt være en Intel idag?? Hvis ja hvilket mobo skal jeg så have fat i?

- Håber der er nogen der tid til lige at kigge indlægget igennem og give et
par "uddybende" svar.

ThomasT
Fredericia

Fra : Martin K

Dato : 01-12-02 22:14

Thomas T wrote:
> [...]
> kommet noget nyt og bedre/billigere?? . Eller er der evt. et der
> er lidt dyrere, men som kan betale sig??

Jeg ville tage et med et VIA KT266 mobo... koster måske en hund mere, men er
en del bedre... Specielt Asus har vidst nogle ok nogle...

> - Jeg set de mange klager over K7S5A i denne gruppe, men jeg og alle
> mine kammerater kører med dette kort og ingen har haft problemer, så
> det afskrækker mig ikke fra at købe det igen, hvis det kan anbefales.

Forståeligt nok. Jeg har også læst om mange problemer med netop dette board,
men een af mine kammerater har det, og der har aldrig været problemer med
det. Men jeg ville ikke købe det - det er lidt for 'OEM'-agtigt til mig...

> - Pc'en skal hovedsaligt bruges til spil.

OK... Husk at gfx-kortet også er vigtigt i denne sammenhæng...

> - Kan det i øvrigt stadigt betale sig at bygge en AMD-Pc eller kan
> det lige så
> godt være en Intel idag?? Hvis ja hvilket mobo skal jeg så have fat i?

Intel er stadig dyrere og hurtigere. Jeg støtter 100% AMD, og kunne aldrig
drømme om at overveje en Intel!

> - Håber der er nogen der tid til lige at kigge indlægget igennem og
> give et par "uddybende" svar.

Jeg har da set det igennem, men om det er uddybende nok ved jeg ikke!

--
Martin K

Fra : Michael Nielsen

Dato : 01-12-02 23:24

Martin K wrote:

> Jeg ville tage et med et VIA KT266 mobo... koster måske en hund mere,
> men er en del bedre... Specielt Asus har vidst nogle ok nogle...

Husk - det skal være 266A chipsættet

Der har asus et godt et til omkring 550 kroner