Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dig. Canon IXUS v.2
Fra : Kasper Ø.

Dato : 01-12-02 20:35

Hvad siger erfaringerne omkring dette kamera?

Kasper

Fra : Jacob Olsen

Dato : 02-12-02 12:55

Har selv haft ét. Meget tilfreds. Men V3 har det som jeg savnede på V2
nemlig, videoklip på op til 3 minutter, og 3 megapixel kamera.

/Jacob

Fra : Kasper Ø.

Dato : 02-12-02 13:19

> Har selv haft ét. Meget tilfreds. Men V3 har det som jeg savnede på V2
> nemlig, videoklip på op til 3 minutter, og 3 megapixel kamera.

Jeg tror du tænker på den første IXUS, v.2 har video og lyd.

Kasper

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 02-12-02 13:28

"Kasper Ø." <bil@jagt.dk> skrev

> IXUS, v.2 har video og lyd.

Men ikke 3 minutters video - så vidt jeg husker kun 30 sek.

Mine erfaringer med IXUS V2 kameraet er at billederne generelt er lige
lovlig uskarpe.

mvh
Peter

Fra : Kasper Ø.

Dato : 02-12-02 13:32

> Mine erfaringer med IXUS V2 kameraet er at billederne generelt er lige
> lovlig uskarpe.

Sjov, jeg har lige fået nogle billeder taget med IXUS V1 i 1600x1200, nogle
af billederne se faktisk ud som om de kun er 1024x768 og blot forstøret.

Kasper

Fra : Jacob Olsen

Dato : 02-12-02 14:57

Det er rigtigt, billederne kan godt virke uskarpe....
Men der står op til 3 minutters video på canon hjemmesiden, det
kan da sikkert godt være at det er i laveste opløsning, og 30 sek i højeste.

Fra : Kasper Ø.

Dato : 02-12-02 15:07

> Men der står op til 3 minutters video på canon hjemmesiden, det
> kan da sikkert godt være at det er i laveste opløsning, og 30 sek i
højeste.

Video har heller ikke højeste prioritet de vigtigste er:

opladeligt batteri (ikke AA el. lign.)
lille kamera
opløsning min. 1280x1024
USB tilslutning (dog ikke den store betydning, har planer om et drev til
C.F./ S.M.)

Kasper

Fra : Peter Holm

Dato : 02-12-02 22:49

> [...]
> lille kamera
> opløsning min. 1280x1024
> USB tilslutning (dog ikke den store betydning, har planer om et drev til

Jeg har den første generation IXUS V og kna kun sige at jeg har været ovenud
tilfreds. Jeg anbefaler dette cam til alle der sprøger mig. Jeg har taget
4-5000 billeder nu, og jeg synes de alle er ultra skarpe. Batteriet holder
godt synes jeg. Og så er det jo stadig det smukkeste digicam der fårs
Eneste anke er, at kameraet kan være lidt lang tid om at skyde af når man
trykker på aftrækkeren, og det kan derfor være svært at tage billeder "lige
når det sker!"
Mvh
Peter

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 02-12-02 17:09

"Kasper Ø." <bil@jagt.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad siger erfaringerne omkring dette kamera?
Du må gerne læse min test på:
http://www.eaid.dk/testcenter.php?action=vis&id=23

-Peter