Nokia 6310i - For og imot
Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 01-12-02 20:01

Vurderer å kjøpe en 6310i.

Har i den anledning noen spørsmål:

1. Telefonen har ikke e-postklient. Dette kan imidlertid lastes ned som
javaprogram. Finnes det gratis java-epostklienter, som fungerer godt på
6310i?

2. For et par uker siden på denne nyhetsgruppen, falt en kommentar om at det
har lett for å samle seg støv foran displayet på 6310. Vedkommende som skrev
det, uttalte at han ikke brukte telefonen i spesielt støvete omgivelser. Jeg
har normalt telefonen i en horisontal bæreveske i beltet. Har ikke vært
plaget av støv foran displayet på modeller uten utskiftbare deksler. Det har
derimot forekommet på modeller med utskiftbare deksler, men der er det desto
lettere å bli kvitt støvet.

Er 6310i utsatt for "støvangrep" under normale bruksforhold?
Er det eventuelt lett å åpne en 6310i selv (med fare for at garantien
ryker)?

3. Ellers noen brukererfaringer for eller mot 6310i? Ja, jeg vet den ikke er
av de minste telefonene... :)

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Jochke

Dato : 03-12-02 18:01

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@start.no12345> wrote in message
> 1. Telefonen har ikke e-postklient. Dette kan imidlertid lastes ned som
> javaprogram. Finnes det gratis java-epostklienter, som fungerer godt på
> 6310i?

Kan jeg ikke lige hjælpe dig med. Bruger min iPaq til mail.

> [...]
har
> derimot forekommet på modeller med utskiftbare deksler, men der er det

Det problem har jeg og min kæreste aldrig haft.

> Er 6310i utsatt for "støvangrep" under normale bruksforhold?
> Er det eventuelt lett å åpne en 6310i selv (med fare for at garantien
> ryker)?

Jeg ved egentlig ikke om man må åbne den hvis man vil behilde garantien.

> 3. Ellers noen brukererfaringer for eller mot 6310i? Ja, jeg vet den ikke
er
> av de minste telefonene... :)

Den er heller ikke en af de største. Jeg skiftede min 7650 ud med en 6310i,
og er meget glad for den. Dejligt design og masser af gode funktioner. Som
jeg alligevel ikke bruger, da jeg har min IPAQ til det meste. :D

/Jochke