MS Windows
briani 27239
Windows messenger
Fra : Søren Ottosen

Dato : 01-12-02 19:34

Hej gruppe!

Hvis jeg prøver at sende en fil via Windows messenger får jeg følgende
besked:

Vi kunne ikke sende denne fil, fordi forbindelsen er blokeret.
Kontakt din netværksadministrator eller internetudbyder. De kan måske hjælpe
dig med filoverførslen

Hvad går der galt

Hilsen

Søren Ottosen

Fra : Wierd-Al

Dato : 01-12-02 20:05

Hvilket styresystem har du?....XP har indbygget firewall som skal slåes fra
først...

Fra : Søren Ottosen

Dato : 01-12-02 20:15

> Hvilket styresystem har du?....XP har indbygget firewall som skal slåes
fra
> først...

Det er XP. Firewall'en er slået fra

Hilsen

Søren Ottosen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-12-02 20:27

Søren Ottosen wrote:
> Det er XP. Firewall'en er slået fra

Har du router?
Sidder du bag en anden firewall?
Bruger du Stofanet?

Kort sagt, fortæl om din Internet forbindelse før vi kan hjælpe.

/Mikael

Fra : Søren Ottosen

Dato : 01-12-02 20:32

> Har du router?
> Sidder du bag en anden firewall?
> Bruger du Stofanet?
>
> Kort sagt, fortæl om din Internet forbindelse før vi kan hjælpe.

Fejlen er fundet, der er en firewall på vores internetudbyder, det er
Arrownet.

Tak for hjælpen.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 02-12-02 00:07

> Hvilket styresystem har du?....XP har indbygget firewall som skal slåes
fra
> først...

Da messenger er 'indbygget' i Windows, vil dette aldrig blive et problem.
Messenger åbner selv de nødvendige porte i XP-firewallen.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-12-02 21:11

In dk.edb.system.ms-windows, Søren Ottosen wrote:

> Hej gruppe!

Det skulle vel have været "grupper". Kunne jeg ikke få dig til at
læse dette link: <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Nielsen

Dato : 02-12-02 15:51

Hej

Jeg har et ligende problem!

Jeg kan godt kører samtaler via messenger (m. lyd)
til folk med en TDC internet forbindelse, men
ikke til dem med stofanet eller cyber city.

er det samme problem, kan man på ingen
måder gøre noget ved dette?

For så har microsoft da satset lidt forkert, da de
fleste har en firewall idag.

MVH

Lars

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 02-12-02 17:18

> Jeg kan godt kører samtaler via messenger (m. lyd)
> til folk med en TDC internet forbindelse, men
> ikke til dem med stofanet eller cyber city.

Jeg ved ikke med CyberCity, men jeg kan sagtens sende, tale osv. med Stofa
og tdc-folk uden problemer. Jeg har selv Bredbånd.
Jeg tvivler på det direkte har noget med opkobling at gøre, men mere med
hvordan folk får den opkobling (router eller ej osv.).

> For så har microsoft da satset lidt forkert, da de
> fleste har en firewall idag.

Messenger virker fint igennem firewalls. Desuden åbner den selv de
nødvendige porte i XP.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 02-12-02 18:33

> [...]
> Jeg tvivler på det direkte har noget med opkobling at gøre, men mere med
> hvordan folk får den opkobling (router eller ej osv.).

Men kan man løse disse problemer??

Lars

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 02-12-02 19:03

> Men kan man løse disse problemer??

Det skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg ved bare at man ikke altid
generalisere over problematikken med messenger og firewalls/routere osv.