problem BK6
Fra : Jørgen Bodholdt

Dato : 01-12-02 19:26

Hej, jeg har et problem.

BK6 har jeg slette en person, og lige pludselig var han far også væk.
ville gerne have ham ind igen indtil jeg skal undersøge om de rigtige data.

Jeg have ikke lavet en sikkerhedskopi, men eksportere den til PAF5. (den der
er rigtig)
nu ville jeg importere den tilbage fra PAF5 til BK6 men der blive dobbelt så
mange
personer,
Hvad skal jeg gøre

på forhånd tak

Jørgen

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 01-12-02 19:37

Løsningen er at du fra hovedmenuen vælger Filer - Hjælpeværktøjer - Fortryd
slettet BK-numre
Med denne funktion vil du kunne gendanne slettede BK-numre.
Inden denne funktion anvendes anbefales det, at der dannes en sikkerhedskopi
samt en kvalitetskontrol både før og efter denne proces.
Kender du det nummer der er slettet, kan du nøjes med at skrive dette nummer
i feltet. Hvis du ønsker at genoprette alle slettede numre skrives ALL på
linjen.

Problemet med at du har fået dobbelt så mange personer i din database,
skyldes at du importeret den GEDCOM fil du havde fra PAF5.

Der er 2 måder at løse dette på.
1) Du kan slette hele database og importere fra din PAF5 fil igen.
2) Du kan oprette et nyt bibliotek og med Brothers Keeper dele din database.
Dermed har du mulighed for kun at få de personer med som du oprindelig havde
i databasen. (se i hjælpefilen hvorledes denne proces klares).

Jeg vil anbefale løsning nr. 2. Grunden hertil er at du bevare alle
oplysninger fra den gamle database i den nye. Hvilket ikke er 100% sikket
ved at anvende en GEDCOM fil.

løsning nr. 2 bør først anvendes efter, at du har fået gendannet slettede
BK-nr.

Efterfølgende er det den nye database du skal anvende og den gamle kan som
sådan slettes.

--
Chris Gade Oxholm Sørensen
support@brotherskeeper.dk