Er Flash blevet erklæret standard i den ny~
Fra : Brian Jensen

Dato : 01-12-02 19:14

Så vidt jeg kan se, er det tilsyneladende ikke muligt at fravælge
Macromedia Flash, når man installerer følgende webbrowsere:

Mozilla 1.2
Netscape 7.0
Opera 7.0 Beta

Kan jeg slippe af med Flash på anden måde, end ved at afinstallere disse
browsere og vende tilbage til de forrige versioner hvor Flash i det
mindste var et frivilligt tilvalg?

I mappen c:\windows\system ligger mappen 'macromedia' som fylder 2.49
Mb, og inde i den er der en tom mappe der hedder Flash.

Hvor gemmer Flash sig mon så henne?

Er Flash virkelig standard i den nye generation af browsere?
--
Mvh. Brian Jensen
http://www.briannospam.dk - (last updated 09/11-02)

Fra : Stig Nygaard

Dato : 01-12-02 20:59

Hej Brian

Brian Jensen wrote:
> Så vidt jeg kan se, er det tilsyneladende ikke muligt at fravælge
> Macromedia Flash, når man installerer følgende webbrowsere:
> [...]

Flash følger i hvert fald ikke med Mozilla som standard, så du må have
haft flash installeret i forvejen der hvor du installerede Mozilla
(eller en senere Flash-installation til en af de andre browsere har også
lagt Flash i Mozilla'en).

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Brian Jensen

Dato : 01-12-02 22:10

On Sun, 01 Dec 2002 20:59:15 +0100, Stig Nygaard wrote:

>Flash følger i hvert fald ikke med Mozilla som standard,

Den var ikke standard i 1.1'eren, men måske i 1.2'eren

> så du må have haft flash installeret i forvejen

Nej - Flash er ankommet sammen med en af de 3 browsere.

Jeg kan desværre ikke huske, om det var ved Netscape7.0 eller
Mozilla1.2, hvor jeg i opsætningen under 'avanceret' opdagede at Flash
var markeret som default, og her fravalgte jeg det omgånde.

> der hvor du installerede Mozilla

Alle 3 Browsere ligger i hver sin mappe på mit H-drev.

>(eller en senere Flash-installation til en af de andre browsere har også
>lagt Flash i Mozilla'en).

Den mulighed kan ikke udelukkes.

Der er jo nok ikke andet for, end at smide alle 3 ud en efter en igen,
og håbe at Flash forsvinder undervejs.

Skal jeg have dem alle væk og starte forfra, er det bare tralst, men så
skal jeg også nok bide mærke i synderen.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 01-12-02 22:57

Brian Jensen <brian.nospam@jensen.mail.dk> wrote:

>Jeg kan desværre ikke huske, om det var ved Netscape7.0 eller
>Mozilla1.2, hvor jeg i opsætningen under 'avanceret' opdagede at Flash
>var markeret som default, og her fravalgte jeg det omgånde.

Jeg har lige opgraderet til Netscape 7.0, og der var valget under avanceret.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Brian Jensen

Dato : 01-12-02 23:36

On Sun, 01 Dec 2002 21:57:10 GMT, Ove Kjeldgaard wrote:

>Jeg har lige opgraderet til Netscape 7.0, og der var valget under avanceret.

Korrekt.

Jeg har nemlig taget det store spring og afinstalleret dem en efter en.
Først forsvandt resterne af Opera7.0 - den blev afinstalleret i går, men
den rydder ikke op efter sig!
Testede for Flash - skidtet var der endnu.
Afinstallerede så Opera 6.05 der var vendt tilbage da 7'ren røg ud.
Fjernede herefter affaldet fra Opera6.05.
Testede for Flash - NN7 og Mozilla meldte fejl!
Så fjernede jeg nn7 og Mozilla1.2. og har sikret mig så godt sommuligt
at der ikke ligger noget og flyder.

Nu er jeg så i gang med at geninstallere NN7 som den første.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 02-12-02 17:40

Brian Jensen <brian.nospam@jensen.mail.dk> wrote:

>Nu er jeg så i gang med at geninstallere NN7 som den første.

Voldsom oprydning med gadekost og en stor skovl

Fra : Brian Jensen

Dato : 03-12-02 03:14

On Mon, 02 Dec 2002 16:39:34 GMT, Ove Kjeldgaard wrote:

>Voldsom oprydning med gadekost og en stor skovl

Jeps, og synderen er fundet.
Opera6.05 og Opera7.0 installerer flash som standard uden at spørge om
lov.
Christian Bohr-Halling fortalte mig at det er denne her:
opera\program\plugins\NPSWF32.dll
--
Mvh. Brian Jensen
http://www.briannospam.dk ligger nu på en anden og hurtigere server.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-12-02 05:41

Brian Jensen <brian.nospam@jensen.mail.dk> posting:

>Jeps, og synderen er fundet.
>Opera6.05 og Opera7.0 installerer flash som standard uden at spørge om
>lov.

Der medfølger den .dll herunder i Opera. Den har ikke installeret
noget i C:\WINDOWS\SYSTEM\MACROMED,
<http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/Install.log>

Mig bekendt er det win/IE, der gør brug af win\sys\mac, mens
Opera/Netscape bruger NPSWF32.dll

Mon du så ikke har haft af win\sys\mac på computeren allerede,
<http://www.macromedia.com/software/flash/open/faq/#1_3>, som en del
af IE/Windows.

--
"Death is the cure of all diseases". Kilde: ukendt

Fra : Brian Jensen

Dato : 03-12-02 12:42

On Tue, 03 Dec 2002 05:41:15 +0100, Christian Bohr-Halling wrote:

>Der medfølger den .dll herunder i Opera. Den har ikke installeret
>noget i C:\WINDOWS\SYSTEM\MACROMED,

Nej, det er korrekt.
Den mappe lå på maskinen i forvejen, men om den mappe er en rest fra
tidl. inst. eller noget af denne mappe indhold bruges i forbindelse med
f.eks Active Desktop eller andre Windows applikationer, ved jeg ikke?

>Mon du så ikke har haft af win\sys\mac på computeren allerede,
><http://www.macromedia.com/software/flash/open/faq/#1_3>, som en del
>af IE/Windows.

Flash har jeg kortvarigt haft installeret, på et tidspunkt under IE6 i
forbindelse med en test.
Her kunne jeg dog fravælge Flash i instillingerne, og afinstallere det i
Tilføj/Fjern programmmer. - hvor effektiv den afinst. er ved jeg så ikke
pga den tilbage blevne Macromedia mappe der indeholdt en tom Flash
mappe.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-12-02 15:37