MS Windows
briani 27239
"Escape-hacker"
Fra : Peer Møller Hansen

Dato : 01-12-02 18:47

Jeg har sat Windows (98) til at spørge efter password ved opstart. Dette kan
bypasses ved at trykke på ESC-knappen. Så kræver det jo ikke ligefrem en
hacker for at få adgang til min computer. Hvordan kan jeg ændre dette?

Mvh. Peer.

Fra : MikeU

Dato : 01-12-02 19:28

Peer Møller Hansen wrote:

> [...]
> bypasses ved at trykke på ESC-knappen. Så kræver det jo ikke ligefrem en
> hacker for at få adgang til min computer. Hvordan kan jeg ændre dette?

Skifter til Windows 2000!

Spøg til side...win98 sikkerhed eksisterer ikke! Log-in på win98 er lir,
dvs. drejer sig kun om brugerprofiler og dekstop setup, ikke sikkerhed.
Hvis du kører i en workgroup med en Win2000 indblandet, får du ikke
adgang til delte ressourcer uden godkendelse med password, men dit
lokale 98 system er ligeglad med passwords.

Check dette link ud, det kan hjælpe:

http://www.winguides.com/registry/display.php/629/

mvh

mike.

--
"And the beast shall be made legion. Its numbers shall
be increased a thousand thousand fold. The din of a

Fra : morten l

Dato : 01-12-02 22:18

"Peer Møller Hansen" <pmhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bypasses ved at trykke på ESC-knappen. Så kræver det jo ikke ligefrem en
> hacker for at få adgang til min computer. Hvordan kan jeg ændre dette?

http://kalkunen.dk/phpBB/viewtopic.php?t=48

Morten

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 02-12-02 09:29

Hvis du absolut skal bruge win98 så anbefaler jeg at du bruger BIOS password
i stedet.
Det kan godt nok bypasses med en BIOS flash eller tage batteriet ud men det
kræver for det meste at kabinettet skilles ad! Det kan såmænd mange gange
bypasses ved at bruge bundkort producentens BIOS koder, men det giver Dig
lidt større mulighed for at sætte sikkerheden lidt i vejret!

//XoDeus

Fra : Bjarne Nørskov Saack

Dato : 02-12-02 15:14

Peer Møller Hansen (pmhansen@get2net.dk)
formulerede følgende åndfulde skriblerier ...

> [...]
> bypasses ved at trykke på ESC-knappen. Så kræver det jo ikke ligefrem en
> hacker for at få adgang til min computer. Hvordan kan jeg ændre dette?

Installer Grupperegler (systemregeleditor), under tilføj/fjern
programmer / windows installation / systemværktøjer / detaljer /
Grupperegler (den er gemt godt væk).

Læs mere om opsætningen her: http://www.saack.dk/poledit.htm

Det er ikke noget for tøsedrenge

mvh