Multimode/singelmode
Fra : Søren And

Dato : 01-12-02 18:20

Skal have et nyt X-felt men jeg ved ikke om der skal trækkes multimode eller
singelmode fiber der er ca.120m til det nye felt.

Der skal i første omgang kun værer en pcér tilsuttet det nye X-felt (men med
tiden 10/20 stykker hvem ved)

Hvad siger gruppen til det ???

Søren And.

Fra : Søren And

Dato : 01-12-02 18:27

Glemte lige at sige at der sidder en en HP Procurve2124 switsh i det "gamle"
X-felt

Jeg har tænkt mig at sætte mediekonverter RJ 45 til Singel/multimode op i
mellem de 2 X-felter.Er det noget forkert i det ???

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-02 22:08

"Søren And" <indbakke@digitalnetwork.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har tænkt mig at sætte mediekonverter RJ 45 til Singel/multimode op i
> mellem de 2 X-felter.Er det noget forkert i det ???

Når du har en sådan Switch med 100-FX port. Skal du jo have Multimode.. Og
120 meter er jo ikke noget problem.. Så løsningen må være multimode.. Du kan
jo så sætte en mediekonverter op i underkrydsfeltet.

Fra : Arne Keller

Dato : 01-12-02 22:36

On Sun, 1 Dec 2002 18:19:46 +0100, "Søren And"
<indbakke@digitalnetwork.dk> wrote:

>Skal have et nyt X-felt men jeg ved ikke om der skal trækkes multimode eller
>singelmode fiber der er ca.120m til det nye felt.

Hvis du skal udvide i fremtiden og du vil forvente en levetid på ca 10
år som er normalt for kvalitets kabling, skal du uden tvivl anvende
OM3 multimode fiber som kan anvendes til alle nuværende MM
applikationer samt til 10 og 40 GEThernet i fremtiden.

Alternativt skal du anvende singlemode med det vil være væsentligt
dyrere i interfaces.

Almindeligt multimode forventes ikke at kunne anvendes over 1.2 Gbps.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.