Email på mobilos - kun via GPRS eller hvad~
Fra : Kristian Dalby

Dato : 01-12-02 16:56

Hej

Jeg overvejer at anskaffe en mobiltelefon med email-klient,evt en Motorola
720 eller en Sony Ericsson T 68I! Men såfremt man kun kan hente email via
GPRS får jeg da et problem ligesom Nokia 7650 ejeren i et af de tidligere
indlæg, da jeg har Telmore abonnement som ikke tilbyder GPRS tjenesten
endnu. Kan man ikke hente email via et almindeligt dataopkalds-nummer som
man f.eks bruger til WAP eller hvad? Jeg havde da ikke troet at man partout
skulle have et dyrt GPRS abonnement for at hente et par enkelte emails ned
på telefonen af og til? Men det er måske også kun på Nokia 7650 det står
sådan til?

Håber nogen af jer har erfaring med emails på telefonen!

Mvh Kristian

PS: fjern NOSPAM fra emailadressen hvis i vil skrive tilbage på denne

Fra : Fischer

Dato : 01-12-02 17:09

> Kan man ikke hente email via et almindeligt dataopkalds-
> nummer som man f.eks bruger til WAP eller hvad?

Jo og nej.

Du kan godt hente E-mails fra POP3 vha. et alm. dataopkald. Men du kan ikke
bare bruge et Wap-nummer.

Det kræver at du har et Internet-abonnement (altså opkaldsnummer, brugernavn
og password) der tillader tilslutning til Internettet fra en mobiltelefon.

Et TDC NetBasis virker ikke - det kræver et NetPlus, NetTid eller bredbånd
abonnement hos TDC.
Det er det samme hos mange andre Internet-udbydere - det kræver et
betalings-abonnement at få adgang fra en mobiltelefon.

Hos Get2net kan du dog oprette et gratis internet-abonnment der kan bruges.
Det kræver bare at du har et fastnet-nummer du kan knytte abonnementet til.
CyberCitys gratis-abonnement kan også åbnes så der tillades opkald fra en
mobiltelefon.

*Fischer

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 01-12-02 18:16

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> Du kan godt hente E-mails fra POP3 vha. et alm. dataopkald. Men du kan
ikke
> bare bruge et Wap-nummer.

Der findes en del wap-tjenester på nettet til dette formål. www.tagtag.com
tilbyder gratis wap-adgang til mail. www.TDCMobil.dk har også en gratis
WAP-portal, hvor du kan sætte adgang til email op. De har en smart sms-robot
tilknyttet så du kan sende en sms til den og få en sms tilbage med hvormange
mails du har og hvad emnerne er mm.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330, Siemens C45 og Ericsson R600 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Fra : Fischer

Dato : 01-12-02 20:51

> Der findes en del wap-tjenester på nettet til dette formål.

Men (uden GPRS) er dette både dyrt, langsomt og besværligt.

*Fischer

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 01-12-02 23:38

> Men (uden GPRS) er dette både dyrt, langsomt og besværligt.

Ja, jeg vil klart anbefale at bruge TDC's sms-robot. Det koster kun et par
sms'er og jeg tror det virker uanset hvor man er kunde. Se mere på deres
hjemmeside under WAP-portal og mail og kalender.

Fra : Lars J

Dato : 01-12-02 20:15

"Kristian Dalby" <kristiandalby@(nospam)mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mvh Kristian
>
> PS: fjern NOSPAM fra emailadressen hvis i vil skrive tilbage på denne

Har en t68i hvor jeg bruger e-mail over GPRS en del (samt som modem for min
bærbare når jeg ude på tur). Jeg har før hentet mail både over GSM via både
min Siemens S35 & Palm samt over min SX45 PDA...det er ikke fedt og ender
med at blive rimeligt dyrt i længden.

Derfor synes jeg du kunne overveje at erhverve dig et GPRS-abb. ved siden
af? Både TDC og Sonofon tilbyde vist GPRS uden tale-abb. og hvis du skal
hente en del mails så kan det sikkert være at den ekstra pris henter sig
hjem ift. GSM-forbindelsen.

Lars J