Alternativ til Primcillin ? (mod mellemøre~
Fra : Steen Klingenberg

Dato : 01-12-02 15:42

Vores søn er ordineret Primcillin mod mellemørebetændelse. Det er noget
ildesmagende klæbrigt-flydende stads, som han meget naturligt protesterer
kraftigt imod (så meget at førergreb og tvangspåfylding med sprøjte er
nødvendigt!).

Kender nogen et alternativ, gerne piller eller pulver ?

Eller har nogen erfaring med at lette indtagelsen af flydende
Primcillin/penicillin ?

På forhånd tak...

far

Fra : Britta Larsen

Dato : 01-12-02 16:42

Kære far.

Ring og snak med din læge i morgen,
du kan få piller der kan opløses i lidt vand og så blandes i alt slaks
væste, og du kan også bare give barnet pillen...
Men som sagt din læge vil være den beste vejleder :)

Hislen

Britta Larsen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 01-12-02 17:01

"Steen Klingenberg" <ibensteen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Eller har nogen erfaring med at lette indtagelsen af flydende
> Primcillin/penicillin ?

Moset banan overdøver smagen af næsten alt - og så glider det nemt ned.
Hilsen Inger

Fra : Jie

Dato : 01-12-02 22:16

> Eller har nogen erfaring med at lette indtagelsen af flydende
> Primcillin/penicillin ?

Jeg har heller aldrig kunne få min søn til, at indtage div.
penicillin-kurer, men så kom jeg tilfældigvis til lægevagten den ene gang
han havde mellemøre-betændelse, og han kunne da godt forstå, at ungerne ikke
ville indtage alm. penicillin. Så han gav mig en recept på Calcipen med
karamel-smag. (mikstur)
Og det har bare været lykken lige siden, han elsker det simpelthen.
Han var 3 år da han fik det første gang, han er i dag 6 år, og er stadig
lige vild med det.
Så har han skulle i gennem en kur, så har han fået Calcipen, og der har
ikke været problemer. Han vil nærmest have mere. Og det er jo en herlig
ting.

/Jie

Fra : Musen

Dato : 02-12-02 22:04

Hej
Jeg har skrevet et lignende indlæg for et stykke tid siden, men godt nok om
alternativer til pincillin. Måske er der nogle svar til det indlæg du kan
bruge?
Fik I ikke sådan en engangs-sprøjte med til at give ham det med? Det gjorde
vi nemlig, og med den gik det rimeligt smertefrit. Han skulle bare have et
glas vand lige bagefter, til at tage smagen.
Rigtig god bedring med ham
Venlig hilsen Mia

Fra : ying

Dato : 20-02-03 08:45

"Steen Klingenberg" skrev d. 01-12-02 15:42 dette indlæg :
> [...]
>
> Kender nogen et alternativ, gerne piller eller pulver ?
>
> Eller har nogen erfaring med at lette indtagelsen af flydende

Hej Far

Vi har samme problem med vores søn og vi har simpelt hen fået stikpiller
i stedet for. Det andet kastede han op af. Stikpillerne er måske heller
ikke så behagelige, men det tager et sekund.

Mor

http://www.kandu.dk/