MS Windows
briani 27239
DrWatson laver ikke logs
Fra : Lars Sandberg

Dato : 01-12-02 15:58

Hej, jeg ønskede hos en kunde at få DrWatson til at logge fejl, såsom nedenstående som den
software vi har leveret desværre kommer med periodisk:

"Exception number: c0000005 (access violation)"

Idet DrWatson fra hardware leverandør side var slået fra måtte vi derfor etablere loggen igen
via: drwtsn32 -i

Kan man trods dette opleve at DrWatson ikke logger alle typer fejl hvor en pågældende
applikation går ned?

Trods ovenstående "access violation" var der hverken en DrWatson log eller *.dmp filer der
kunne fortælle noget om nedbruddet.

Jeg skal understrege at der blot er tale om en applikation der periodisk går ned, dermed ikke
operativsystemet.

Kunden har Windows 2000 SP3 UK version

--
Best regards

Lars

Fra : Bent Sørensen

Dato : 01-12-02 23:06

Hej,

> [...]
*.dmp filer der
> kunne fortælle noget om nedbruddet.
>
> Jeg skal understrege at der blot er tale om en applikation der periodisk

Som udgangspunkt vil alle access violations blive logget, hvis Dr.Watson er
sat som
default debugger.

Man kan dog undlade at generere en DrWatson, hvis man trykker "cancel" til
den
message box der kommer når loggen genereres, men det er jo nok ikke det
der sker.

En mulighed kan være at default locations for logs er ændret - har du
checket
hele disken eller kun i default location?
Husk i øvrigt at DrWatson logs er placeret anderledes i W2K end for NT4,
hvis
du nu skulle komme derfra... I W2K er det under \Documents and Settings\All
Users...

/Bent