Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
iso
Fra : Joakim S. Ravnskjær

Dato : 01-12-02 13:47

Hej!
Jeg har netop skudt min første film med mit nye Pentax MZ5-N.
Den første film var en ISO 200, men da jeg forventer at tage en del
indendørs billeder den næste tid valgte jeg en ISO 400. Jeg forventede nu at
skulle halvere lukketiden, eller gå et blænde trin op for at få den korrekte
eksponering, af det samme motiv. Da lukketid og blænde forblev den samme
forsøgte jeg manuelt at indstille ISO værdien til både 800 og endnu højere,
men med samme resultat.

Er der noget jeg ikke har fattet?

Mvh. Joakim R.

Fra : John

Dato : 01-12-02 18:24

"Joakim S. Ravnskjær" <stineogjoakim@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dea04a9$0$6121$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> eksponering, af det samme motiv. Da lukketid og blænde forblev den samme
> forsøgte jeg manuelt at indstille ISO værdien til både 800 og endnu

Næeh, det tror jeg ikke. Der må være en fejl på kameraet.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-12-02 20:12

"Joakim S. Ravnskjær" <stineogjoakim@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Er der noget jeg ikke har fattet?

Dit kamera står på manuel indstilling af lukkertid og blænde?

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 03-12-02 12:18

> [...]

> eksponering, af det samme motiv. Da lukketid og blænde forblev den samme
> forsøgte jeg manuelt at indstille ISO værdien til både 800 og endnu

Hej

Den ene blænde er ikke mere end summen af de fejl der kan være i lysmåler,
blænde og måden du måler på, du skal ikke indstille iso manuelt, dette gør
kameraet automatisk, men tjek om kameraet er indstillet på manuelt, tjek
også om iso manuelt er indstillet på de 200 iso.

--
Venlig hilsen / Best regards