Et nyttigt tip til gør-det-selv folkene
Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 01-12-02 13:01

Hej,

Prøvede et eksperiment idag, og det virkede. Gamle hårde slanger, kan gøres
dejlige bløde igen, ved at lægge dem i en balje med kogende vand. Ligeså med
sugekopper. Har nu aldrig oplevet en hård Eheim sugekop, men de billige
sugekopper kan "genfødes".

Slangerne bliver hårde igen efter ca. 30min, afhændig af temp. - ved ikke
med sugekopperne. Hvis de billgie sugekopper blive hårde igen, er det
selvfølgelig nytteløst at koge dem. Bruger dog selv udelukkende Eheim
sugekopper som holder i laaaaaaaaaaang tid. Det er rart hvis man ligesom har
lagt en plan for hvordan slangerne skal trækkes - man koger dem - og vupti
kan man arbejde med dem igen. Godt nok et Eheim slange meget holdbar, men på
et tidspunkt blvier de også hårde. Det er dog værre med de billige slanger.
De er stort set altid hårde fra starten.

P.S. Nu har jeg jeg endelig fundet en ting der skal koges inden det skal
bruges i akvariet.

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 02-12-02 09:43

Min erfaring med billige sugekopper er at de bliver hårde igen ganske
hurtigt, så det hjælper ikke meget at koge dem.

/Esben
--
The score was Hydrogen: 2 and Oxygen: 1 when the game was called
because of rain.