MS Windows
briani 27239
XP problemer med CDrom, Scanner og taster,~
Fra : petersen_michael@den~

Dato : 01-12-02 10:30

forsyten da det var sqtte mange minutter, før jeg smider det ghost, ind som
jeg lavede af min velfungerende win98 installation

win XP pro, giver mig følgende problemer

1. CDrom og brænder (beggedele Plextor SCSI )
jeg kan kun tilgå drevene hvis jeg booter med en CD i, hvis jeg skovler en
CD i drevet efter start, sker der nada..
2. XP bytter rundt på drevbogstaverne på CD og brænder (drevene tildelte jeg
i win98 bogstaverne X og Y i forhold til deres SCSI nr.

3. win XP kan ikke lide min SCSI scanner, Adaptec 2940 UW controlleren
finder fint enheden, under boot, der er ingen bøvl med terminering eller
lign.
der er ikke skrevet en XP driver til den, kompabilitets tilstand virker
ikke, hverken med 2000, 98, eller 95 driver

4. min Logitech I feel Mouse, skulle have en ny driver, hvor der ikke er
"hyper jump menu"

5. jeg kan ikke finde en driver til mine IBM taster, så jeg kan ikke bruge
genvejstasterne
tasterne er "rapid access keyboard I"

6. kan man ikke gører værktøjslinien "hurtig start" bredere, på menulinien,
så der er plads til at indsætte egne ikoner, uden at man skal klikke på
dobbeltpilen?

damn, jeg er vidst ikke rigtigt parrat til det nye farvelade konsept..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Ole C

Dato : 01-12-02 11:42

petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk skrev blandt andet:

> forsyten da det var sqtte mange minutter, før jeg smider det ghost,
> ind som jeg lavede af min velfungerende win98 installation

Det ville da være synd. XP er et langt bedre styresystem.

> 2. XP bytter rundt på drevbogstaverne på CD og brænder (drevene
> tildelte jeg i win98 bogstaverne X og Y i forhold til deres SCSI nr.

Start>Indstillinger>Administration>Computeradministration>Diskhåndtering
Her kan du ændre drevenes bogstav.

> 6. kan man ikke gører værktøjslinien "hurtig start" bredere, på
> menulinien, så der er plads til at indsætte egne ikoner, uden at man
> skal klikke på dobbeltpilen?

Sagtens: Højreklik på proceslinien og fjern hakket ved "Lås proceslinien"

> damn, jeg er vidst ikke rigtigt parrat til det nye farvelade konsept..

Det er meget nemt at ændre i XP, der har tre skemaer lagt ind på forhånd.
I øvrigt findes der et utal af forskellige temaer på nettet, som for
eksempel kan anvendes ved hjælp af programmet StyleXP.
--
vh
Ole C

Fra : petersen_michael@den~

Dato : 01-12-02 16:29

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det ville da være synd. XP er et langt bedre styresystem.

hmm hvorfor? jeg har hørt det flere gange, hvilket self. også var årsagen
til at jeg ville prøve at skifte, foreløbigt, kan jeg ikke rigtigt få noget
til at
virke, så jeg er ikke synderligt overbevist..

> Start>Indstillinger>Administration>Computeradministration>Diskhåndtering
> Her kan du ændre drevenes bogstav.

okie, så langt så godt

Fra : Edmund

Dato : 01-12-02 11:44

petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk wrote:

> 2. XP bytter rundt på drevbogstaverne på CD og brænder (drevene
> tildelte jeg i win98 bogstaverne X og Y i forhold til deres SCSI nr.

Administration / Computeradministration / diskhåndtering der kan man
lave om på drevbogstaverne

> [...]
> der er ikke skrevet en XP driver til den, kompabilitets tilstand
> virker ikke, hverken med 2000, 98, eller 95 driver

Jeg kender ikke en noget til SCSI scanner og drivere.
Hvilket program bruger du til at scanne med. Du har vel prøvet at vælge
importer i et andet grafik program.

Det er vel scannerprogrammet du har valgt kompabilitets tilstand for.
Det er vel ikke selve driverne man kan vælge det for, er det?.

Windows2000 driverne hedder de noget med WDM. Måske der er lavet nogle
WDM drivere til Windows ME, hvad med NT

> 6. kan man ikke gører værktøjslinien "hurtig start" bredere, på
> menulinien, så der er plads til at indsætte egne ikoner, uden at man
> skal klikke på dobbeltpilen?

Højreklik på proces linjen og fjern flueben ud for lås "proceslinjen"

--
Mvh Edmund

Fra : petersen_michael@den~

Dato : 01-12-02 16:25

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse
> petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk wrote:

Hej Edmund

> Jeg kender ikke en noget til SCSI scanner og drivere.
> Hvilket program bruger du til at scanne med.

jeg forsøger at bruge det der fulgte med scanneren..
men det virker inne under XP, heler ikke i kompabilitets tilstand..

>Du har vel prøvet at vælge
> importer i et andet grafik program.

der er ikke noget at importerer før jeg får scanneren til at genererer
et eller andet brugbart..

> [...]
> Det er vel ikke selve driverne man kan vælge det for, er det?.
>
> Windows2000 driverne hedder de noget med WDM. Måske der er lavet nogle

jeg har fundet og prøvet drivere til Me, og 2000 det virker ikke :-/

Fra : Edmund

Dato : 01-12-02 18:25

> der er ikke noget at importerer før jeg får scanneren til at genererer
> et eller andet brugbart..

Mit scanner software er delt op i to.
Jeg kan vælge at starte scanner fra startmenuen, eller jeg kan starte et
grafikprogram og fra file menuen vælge importer / scanner. Dette scanner
interface er anderledes end det fra startmenuen og ligger altså inde i
driverne.
Det var derfor jeg spurgte om du havde prøvet at starte scanner inde fra
et grafikprogram

--
Mvh Edmund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-12-02 12:01

petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk wrote:
> 1. CDrom og brænder (beggedele Plextor SCSI )
> jeg kan kun tilgå drevene hvis jeg booter med en CD i, hvis jeg
> skovler en CD i drevet efter start, sker der nada.

Jeg kender desværre ikke noget til SCSI komponenter, men
findes der ikke opdaterede drivere, firmware eller en ny BIOS
til dit hardware?

> 2. XP bytter rundt på drevbogstaverne på CD og brænder
> (drevene tildelte jeg i win98 bogstaverne X og Y i forhold til
> deres SCSI nr.

Hmm, kan du ikke rette det i:
Kontrolpanel -> Administration -> Comp. Adm.
-> Disk Håndering -> Højreklik på drevet og vælg "Skift
drevbogstav"

> [...]
> med terminering eller lign. der er ikke skrevet en XP driver til den,
> kompabilitets tilstand virker ikke, hverken med 2000, 98, eller 95

Hmm, jeg har desværre ikke andre bud end en ny scanner
og det hjælper dig jo ikke...

> 4. min Logitech I feel Mouse, skulle have en ny driver, hvor der
> ikke er "hyper jump menu"

Hvorfor det?
Hvad med den nye MouseWare?
www.logitech.com

> 5. jeg kan ikke finde en driver til mine IBM taster, så jeg kan ikke
> bruge genvejstasterne tasterne er "rapid access keyboard I"

Heller ikke jeg, kun til Windows 2000. Virker de ikke?

> 6. kan man ikke gører værktøjslinien "hurtig start" bredere, på
> menulinien, så der er plads til at indsætte egne ikoner, uden at man
> skal klikke på dobbeltpilen?

Højreklik på startlinien og tryk på "Lås proceslinien", så
fjernes fluebenet og du kan ændre bredden.

/Mikael

Fra : petersen_michael@den~

Dato : 01-12-02 15:56

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3de9ebe7$0$47070$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hej MIkael tak for dit svar

> firmware eller en ny BIOS
> til dit hardware?

vil jeg lige finde udaf.. damn, alt det bøvl..

> Hmm, kan du ikke rette det i:
> Kontrolpanel -> Administration -> Comp. Adm.
> -> Disk Håndering -> Højreklik på drevet og vælg "Skift
> drevbogstav"

så er bogstaverne på plads nu mangler jeg _kun_ at få drevene til at
virke..

> Hmm, jeg har desværre ikke andre bud end en ny scanner
> og det hjælper dig jo ikke...

njae.. når nu den ellers virker (bare ikke med xp) synes jeg ikke lige det
er
tiden at smide mønter efter en ny..

> Hvorfor det?
> Hvad med den nye MouseWare?
> www.logitech.com

den driver jeg har fundet der, giver ikke mulighed for "hyber jump menu"
jeg har i mange år efterhånden haft hyperjump på tommel finger knapen
det er ikke nemt at skulle lære nye trix..

> Heller ikke jeg, kun til Windows 2000. Virker de ikke?

der er ikke noget der virker til IBM RAK version 1. :-/
der er skrevet nyt til IBM RAK version 3.

> Højreklik på startlinien og tryk på "Lås proceslinien", så
> fjernes fluebenet og du kan ændre bredden.
> /Mikael

tak for hjælpen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-12-02 20:25

> den driver jeg har fundet der, giver ikke mulighed for "hyber jump
> menu" jeg har i mange år efterhånden haft hyperjump på tommel
> finger knapen det er ikke nemt at skulle lære nye trix..

Hvad er hyper jump?
Er det dette:
<http://www.ixbt.com/peripheral/logitech/m-ba47/hyper-jump.gif>

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-12-02 12:05

petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk wrote:
> damn, jeg er vidst ikke rigtigt parrat til det nye farvelade konsept.

Jeg har fjernet det, således det ligner Windows 2000.

/Mikael