for børn og barnlige sjæle
Fra : gitte

Dato : 02-12-02 06:10

http://www.flexit-design.dk/jul/julekalender.html

konstruktive kommentarer modtages med kyshånd.

gitte

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-12-02 10:36

Følgende er nedfældet af gitte:

> http://www.flexit-design.dk/jul/julekalender.html
>
> konstruktive kommentarer modtages med kyshånd.

Selvom det er den forkerte gruppe, vil jeg alligevel komme med et bud på
hvad du bør rette.

Teksten i historien er absolut ikke læsevenlig. Den er alt for bred, hvilket
betyder at man ofte skal tilbage og lede efter næste linie.

En tommelfingerregel siger at brødtekst maksimalt må være 470px bredt. Det
sikrer at man har et ordentligt flow i sin læsning.

Vi kender det også fra aviser. Der er en fornuftig grund til at brødteksten
er delt op i spalter.

Kasper K
---------------------------------
Find en masse gode svar på de spørgsmål
der oftest stille i nyhedsgruppen d.e.i.w.s.a
http://www.asp-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-12-02 11:39

Kasper Katzmann <kasper @ FJERNESkatzmann.dk> skrev:

> En tommelfingerregel siger at brødtekst maksimalt må være
> 470px bredt. Det sikrer at man har et ordentligt flow i sin
> læsning.

Næsten som på http://www.asp-faq.dk - det er virkelig
læsevenligt

Jeg kunne godt tænke mig noget mere fleksibelt - uden
vandret scrollbar.

--
Allan

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-12-02 12:17

> Næsten som på http://www.asp-faq.dk - det er virkelig
> læsevenligt

Man skal jo ikke være fanatisk *GG*

Kasper K
---------------------------------

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-12-02 16:36

> Man skal jo ikke være fanatisk *GG*

Jo, man skal netop være fanatisk. Du anbefaler max 470px
og så klikker man på det link i din signatur - og så får man
linier på 750px.

Det var bare for at fortælle at det ikke rigtig hænger sammen.
Har du noget med siden at gøre?

--
Allan

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-12-02 16:57

> Jo, man skal netop være fanatisk. Du anbefaler max 470px
> og så klikker man på det link i din signatur - og så får man
> linier på 750px.

Jeg ved det godt. Det skal også rettes. Det er bare lige det der med tiden
:(
Man kan så, hvis man skal hive en sølle undskyldning frem, sige at da det
ikke er mere end maks. 3 linier i hvert afsnit, mister man ikke
orienteringen. Men rettes det skal det nu alligevel, på en eller anden måde.

> Har du noget med siden at gøre?

Ja, det har jeg. Sammen med Jesper Stocholm og Jacob Andersen, som har stået
for .NET programmeringen, har jeg stået for designet. Men siden er nu ikke
så gammel og den er kun ment som en hjælp til brugerne af asp-gruppen, ikke
noget kommercielt.

Kasper K
---------------------------------

Fra : kajo

Dato : 07-12-02 00:35

"Kasper Katzmann" <kasper @ FJERNESkatzmann.dk> skrev i en meddelelse
> Følgende er nedfældet af gitte:

SNIP
> [...]
>
> En tommelfingerregel siger at brødtekst maksimalt må være 470px bredt. Det
> sikrer at man har et ordentligt flow i sin læsning.

Det har ikke nogen med længden på linien at gøre, men antal enheder pr.
linie.
Så vidt jeg husk anbefales max. 60 enheder pr. linie incl. mellemrum.

Mvh Kajo
http://home.worldonline.dk/privat09/

Fra : jopa

Dato : 01-12-02 11:11

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 01-12-02 14:14

Hej Gitte!
Uanset om det er den rigtige konference - HVOR ER DEN BARE FLOT-
Vh.
Kitt Søndergaard

Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 01-12-02 14:17

Jeg glemte at sige, at du er virkelig på forkant , da din mail er dateret
d.2. december
Vh.
Kitt Søndergaard

Fra : Henning Petersen

Dato : 01-12-02 21:11

On Mon, 2 Dec 2002 06:10:04 +0100, "gitte" <gm@it.dk> wrote:

> http://www.flexit-design.dk/jul/julekalender.html

Jeg ved ikke havd du laver, men Opera dør totalt, når jeg forsøger at
gå ind på siden.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Chrisser

Dato : 02-12-02 13:29

"gitte" <gm@it.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.flexit-design.dk/jul/julekalender.html
>
> konstruktive kommentarer modtages med kyshånd.

Selve siden er flot.

Nu ved jeg ikke om du vil opfatte dette som konstruktivt, men fejl som
denne:

"Derefter går hun hen foran spejlet, og sætter den røde hue godt fast på sit
lyse hår, med de lange fyldige fletningerne, der er bundet sammen med to
smukke gyldne sløjfer."

- hvor "fletningerne" nok skulle være "fletninger" ( og der rent faktisk
også er en smule rod med kommaerne ) er altså en lille smule pinlige - og en
ekstra gang korrekturlæsning skader aldrig.

Desuden synes jeg ikke det er særlig behageligt med en kridhvid baggrund med
sort tekst, hvis man skal læse mere end et par linier, det begynder at gøre
ondt i øjnene.

Chrisser

Fra : Sparre

Dato : 02-12-02 21:36

> http://www.flexit-design.dk/jul/julekalender.html
>
> konstruktive kommentarer modtages med kyshånd.

Jeg får en følelse af at være til bage i starten af 90'erne når jeg ser (OG
HØRER) den side, smid den midi væk, jeg synes den er meget frustrerende.
Kunne evt. erstattes med en flash aplikation hvor man kan skrue op og ned,
vælge nummer osv. (det kan laves, men ved ikke hvordan)

--
Sparre

Fra : gitte

Dato : 03-12-02 08:09

I skal have mange tak for Jeres kommentarer, de bliver taget under
overvejelse, undskyld det var den forkerte gruppe.

gitte

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-12-02 05:34

"gitte" <gm@it.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.flexit-design.dk/jul/julekalender.html
>
> konstruktive kommentarer modtages med kyshånd.
>
> gitte

Når man så'n beslutter at lave en julekalender, er man så ikke forpligtet
til at følge op på den?
Her til morgen den 5/12 kan man endnu ikke læse den side, der skulle have
været offentliggjort i går den 4/12.
Er det meningen, at læserne skal miste interessen - og hulehumøret - før det
bliver jul?

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : gitte

Dato : 05-12-02 09:11

> Når man så'n beslutter at lave en julekalender, er man så ikke forpligtet
> til at følge op på den?

du har så evig ret, og jeg blev også ked af det, da jeg igår erfarede at
serveren var nede, den er først kommet igang igen her ved 8,30 i morgen.

> Er det meningen, at læserne skal miste interessen - og hulehumøret - før
det
> bliver jul?

bestemt ikke, det skulle meget gerne være på plads nu ..

gitte