Klorofyl tabletter ?
Fra : Holm

Dato : 30-11-02 09:47

Hej NG

Jeg kan huske at nogen herinde vidste noget om klorofyl tabletter mod
løbetids-duft !

Jeg er kommet i den situation at min tæve bliver ved med at udsende duft a
la løbetid selvom hun forlængst er ude af den .

Hvor mange tabletter skal man give til en hund på ca. 20-22 kg ?
Og skal hun have dem fordelt over dagen, eller hvordan ?
Min stakkels gamle hanhund er dybt frustreret , og jeg har holdt dem adskilt
i perioder....snøft.

Gode råd modtages med åbne arme....

Holm

Fra : x Vuf x

Dato : 30-11-02 23:52

Sat, 30 Nov 2002 09:47:22 +0100, Holm wrote:

>Jeg er kommet i den situation at min tæve bliver ved med at udsende duft a
>la løbetid selvom hun forlængst er ude af den .

Hvor længe har hun da været i løbetid? Uden parring kan de godt være
i løbetid op til 3 uger!

Er du sikker på, hun ikke har livmoderbetændelse?

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Holm

Dato : 01-12-02 00:32

x Vuf x <nospam@sonpet.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d6giuukhrgggo884qjbctlejal23a6cln1@4ax.com...

> [...]
> http://www.sonpet.com
> -
> Vrede er en tyv, der stjæler de gode øjeblikke.

Hej Sonja

Ja ,hun har ikke pyometra ( livmoderbetændelse ) , hun bløder heller ikke .
Hun udsender blot en duft der signalerer at hun er i brunst.

Jeg har hørt om dette fænomen flere gange , og én gang var endda en hanhund
som gik rundt og duftede af løbsk tæve, og måtte kun deltage i konkurrence
på lige fod med løbske tæver , altså når alle andre var færdige....
Det er en lidt mærkelig tilstand , men den er af og til set og kan være svær
at behandle.
Vi ser det ofte på klinikken , og tit skal der en hormon behandling til ,
men det vil jeg lige prøve at undgå ,for ikke at lave mere "kludder" i
systemet.....

jeg har nu givet hende en klorofyl tablet , og det er som om min hanhund
ikke viser helt den samme interesse som før , så jeg vil da fortsætte den
behandling lidt endnu....håber det vil virke på længere sigt.

Tak for svaret !

Mange hilsener Holm

Fra : x Vuf x

Dato : 01-12-02 06:02

Sun, 1 Dec 2002 00:31:46 +0100, Holm wrote:
> [...]

>Vi ser det ofte på klinikken, og tit skal der en hormon behandling til ,
>men det vil jeg lige prøve at undgå, for ikke at lave mere "kludder" i

DET har jeg aldrig hørt om. Spooky...
Men Holm, når du selv ved svaret, hvorfor spurgte du så i NG'n?

>jeg har nu givet hende en klorofyl tablet , og det er som om min hanhund
>ikke viser helt den samme interesse som før , så jeg vil da fortsætte den
>behandling lidt endnu....håber det vil virke på længere sigt.

Og behandlingen vidste du også?!

>Tak for svaret !

Tjoooo men det klarede du jo selv?!
Men tak for oplysningen. Så lærte jeg noget nyt.

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-12-02 11:07

Hej Holm
Når vores tæver var i løbetid gav vi klorofyl´ er i "store" mængder. Der
skal en del til før det hjælper og de er ret uskadelige. Vi havde på den tid
to tæver og to hanner i samme hus, suk!
Men det hjalp med klorofyl.
Held og lykke!
Hilsen Vibeke, der nu kun har to hanhunde.

Fra : Holm

Dato : 01-12-02 10:46

> DET har jeg aldrig hørt om. Spooky...
> Men Holm, når du selv ved svaret, hvorfor spurgte du så i NG'n?

......Jeg spurgte egentlig om doseringen af tabletterne , og deres virkning
erfaringer fra andre, som har prøvet dem )...det ved jeg nemlig ikke noget
om....(

Mange hundehop Holm

Fra : x Vuf x

Dato : 01-12-02 17:01

Sun, 1 Dec 2002 10:46:16 +0100, Holm wrote:

>.....Jeg spurgte egentlig om doseringen af tabletterne , og deres virkning
>erfaringer fra andre, som har prøvet dem )...det ved jeg nemlig ikke noget
>om....(

Nååå...Ja det er da også rigtigt.

Fra : Carina Graversen

Dato : 01-12-02 19:19

Hej Holm.

Når min tæve er i løbetid, får hun ca. 10 piller om dagen, fordelt over 2-3
gange. Hun vejer 18 - 20 kg, så det er nogenlunde det samme som din hund

- Pillerne skal helst gives fra første dag i løbetiden, og jeg synes det
hjælper ved min hund.

Har du husket at vaske din tæve, da der ellers kan sidde masser af
duftstoffer i pelsen et stykke tid (så vidt jeg husker har du en langhåret
hund ???).

Pillerne hedder i øvrigt klofyl tabletter, og indeholder bla. kloROfyl......

Hilsen
Carina

Fra : Holm

Dato : 03-12-02 00:15

Carina Graversen <ina@hund.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:asdk05$na6$1@sunsite.dk...
> [...]
langhåret
> hund ???).
>
> Pillerne hedder i øvrigt klofyl tabletter, og indeholder bla.

Hej...

Mange tak for alle de gode råd.
Jeg har sat doseringen op...håber det hjælper.
de tabletter jeg har købt hedder godt nok klorofyl.....)

Jeg synes faktisk det var et godt råd at give hende et bad , så det er
hermed gjort....( hun synes det var en elendig idé...

Iøvrigt er problemet bare ikke at hun er i løbetid.....hun udsender bare den
duft , desværre....!!
Min gamle han er ved at være fuldstændig forvirret ....
Jeg ville gerne finde flere oplysninger omkring det her , for jeg er ligeså
forvirret....snøft...

Kan det være min gamle hanhund der har probemet ??? Er han senil , måske ???
Flere gode råd modtages gerne.

Holm