Directx fejl - dxdiag fryser m.m.
Fra : Karsten Vest Nielsen

Dato : 30-11-02 23:21

Datterens PC vil ikke længere køre directx (version 4.08.01.0810)

Konfigurationen er flg. Soltek 75kv2-x - bios opdateret til Q10
Duron 1200 processor, 256ram. GF 2 400 grafikkort,
via4in1 443v drivere, Windows XP med SP1 opdatering

Problemet viser sig ved at DXDIAG programmet fryser efter få sekunder.
Skærmopløsningen slår over i 640x480 4bit og windows fortæller at.

Windows registrerede en enhedsfejl som nu er blevet rettet. Gem .. . og
restart.

Problemet opstod for nogle dage siden under Windows ME. Siden er PCen stort
set bygget om uden at problemet er løst:
Følgende er sket:
1) Ny harddiske og et andet GF2 grafikkort.(det gamle virker perfekt i en
anden PC).
2) Nyinstallation af windows Xp incl. SP1
3) Alle Windows updates
4) Opgradering af bundkort bios til version Q10 (hentet fra Solteks
hjemmeside - det var nødvendigt at bios opdatere for at kunne installere
Windows XP - vidste jeg af erfaring fra tidligere)
5) Pillet lidt i bios (har dog ikke meget ide om dette)
6) Installeret nyeste via4in1 4.43 drivere.

MEN dxdiag smadrer stadig PCen.

Hvad nu - er det bundkort eller ram, der er gået sig en tur ??????

Gode forslag modtages .....

/Karsten

Fra : Martin Andersen

Dato : 01-12-02 11:13

Du har vel ikke installeret den nye DirectX 9 rc0 som stadig er i beta?

Ellers prøv at lave en systemgendannelse inde fra MSCONFIG.
Start->Kør.Msconfig.

Fra : xou

Dato : 01-12-02 12:24

Keep in mind that IF you install this DX9.0 RC0, you will need to install
the final version of DirectX9.0 whenever it is released, or if you want to
careful..
prøv et gendanelsepunkt (jeg er ny xp bruger!!!)
start>programmer>tilbehør>systemværltøjer

Fra : Michael_Soerensen

Dato : 01-12-02 23:14

Tjek dine kølere/blæsere på CPU pg Grafikkortet.
mvh MIC

---

Fra : elxx

Dato : 12-08-03 18:28

Jeg har det samme problem lige nu. Kan du hjælpe. Måske at du fik det
løst???

http://www.kandu.dk/