Hvor mange sms'er
Fra : SBrandsborg

Dato : 30-11-02 21:52

Hejsa alle sammen
Jeg er jo ved at lave en mobil side og på en god mobil side skal der jo være
gratis sms sender hvordan kan jeg nemest lave så sms'erne bliver sendt via
mine 3310 telefoner??? og hvor langtid tager det at sende en sms fra en 3310
telefon???

~SBrandsborg
MSN: mouseman_16@hotmail.com

Fra : Jimmy

Dato : 30-11-02 22:45

"SBrandsborg" <mouseman_16@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa alle sammen
> Jeg er jo ved at lave en mobil side og på en god mobil side skal der jo
være
> gratis sms sender

Hvordan skal den finansieres?
Det kommer jo til at koste dig minimum 24 øre pr stk.

>hvordan kan jeg nemest lave så sms'erne bliver sendt via
> mine 3310 telefoner???

F.eks. vha. command line interface-programmet "gsmlib" på Linux.

og hvor langtid tager det at sende en sms fra en 3310
> telefon???

Ca. 6 sekunder.

/Jimmy

Fra : SBrandsborg

Dato : 30-11-02 23:40

meget nemt jeg kan sende gratise sms'er :D

Fra : Christian Poulsen

Dato : 01-12-02 00:49

> meget nemt jeg kan sende gratise sms'er :D

Spørgsmålet er mere om hvor længe du kan det, når du begynder at tilbyde
det gratis på dit site.

Fra : SBrandsborg

Dato : 01-12-02 01:03

så mange jeg vil jeg kan desvære ikke sige hvordan da jeg har fået besked på
at jeg ikke må sige noget om det

Fra : Jimmy

Dato : 01-12-02 01:22

> så mange jeg vil jeg kan desvære ikke sige hvordan da jeg har fået besked

> at jeg ikke må sige noget om det

Du skal - idet det åbenbart er hemmeligt hvorfor du modtager gratis SMS -
tage forbehold for at du kan komme til at lukke siden uden varsel.

Idet du sender fra et normalt mobilnummer er det ret let at finde både ejer
og udbyder og derfor er din hemmelighed nok ikke bevaret specielt længe.
Det er jo sandsynligvis et firma der ejer nummeret og de har sjældent
hemmeligt nummer osv.

Anyway - hvis du har konkrete spørgsmål til, hvordan man gør i praksis er du
velkommen.

Jeg har lige programmet en SMS-sender der fra en hjemmeside kan sende SMS
vha mit GSM-modem.
Det hele fungerer 100% automatiseret vha. Linux, Cron, Perl og en MySQL
database.

Jeg sidder så lige nu og forsøger at få det automatiseret, så den også kan
modtage SMS og lægge dem i en database.

Mvh
Jimmy

Fra : SBrandsborg

Dato : 01-12-02 05:13

ok
MySQL database er det ikke mdb???

Fra : SBrandsborg

Dato : 01-12-02 05:21

foresten hvor mange sms'er kan man sende i minutet med et gsm-modem

Fra : Jimmy

Dato : 01-12-02 12:02

> foresten hvor mange sms'er kan man sende i minutet med et gsm-modem

10.

/Jimmy

Fra : SBrandsborg

Dato : 01-12-02 22:06

hvor kan man købe et gsm modem??? kan man ikke kare det via et data kabel og
en telefon???
må jeg se den side du har lavet??

Fra : SBrandsborg

Dato : 01-12-02 22:06

og hvad med logo'er hvor langtid tager de at sende???