MS Windows
briani 27239
Media player og Codecs
Fra : TDN

Dato : 30-11-02 21:46

Hej !

Kærestens bærbare Compaq med Win. XP har problemer med at afspille Mpeg-2
(SVCD) i Windows Media Playeren. Jeg har hentet den nyeste version, men
hvergang jeg prøver at afspille filmen prøver den at hente et codec og
fejler i at hente den. Hvis jeg komprimere i Mpeg-1 (VCD) er der ingen
problemer.

Min Media Player har ingen problemer med at afspille denne film, men hvor
min har hentet codecs'et fra har jeg ingen ide om.

Nogen der kan hjælpe ?

Og ja jeg har andre afspillere som kunne installeres, men hun vil gerne
"nøjes" Windows Media Playeren.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Edmund

Dato : 01-12-02 00:56

TDN wrote:
> [...]
>
> Min Media Player har ingen problemer med at afspille denne film, men
> hvor min har hentet codecs'et fra har jeg ingen ide om.

Det er fordi du har indstalleret en DVD afspiller, så bruger Media
Player codec derfra.

Er det mediaplayer 9 du har hentet (husk at aktivere systemrestore for
at kunne afindstallere)

Man skal bruge mediaplayer 6.4 eller 9 for at SVCD bliver vist i den
rigtige størelse.
8´en virker ikke.( billedet bliver smalt)

Jeg har InterVideo WinDVD, men Power DVD skulle også virke vil jeg tro.

Der var en i dk.edb.videoredigering der skrev at MP9 skullle kunne
afspille Mpeg2 uden indstall af DVD player, men det har jeg ikke kunnet
teste
--
Mvh Edmund