link og stylesheet.css......
Fra : News Man

Dato : 30-11-02 21:26

Det er egentlig let nok, men jeg kan sgu alligevel ikke få det til at virke.
Jeg har en side hvor text og links er styret af et overordnet stylesheet....
Dermed bliver alle links ens, men jeg vil gerne have at nogle links tager
sig anderledes ud....
hvordan slår men det overordnede stylesheet fra (lokalt), så man selv kan
definere et link (farve/skrifttype etc) et sted på siden uden at der går ged
i de andre links på siden ?

Jeg takker på forhånd ?

vh newsman

Fra : Michel Komischke

Dato : 30-11-02 21:38

"News Man" <Dontreplytomail@news.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> definere et link (farve/skrifttype etc) et sted på siden uden at der går

Hvorfor ikke bare bruge flere klasser?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 30-11-02 23:51

News Man wrote:

> [...]
> hvordan slår men det overordnede stylesheet fra (lokalt), så man selv kan
> definere et link (farve/skrifttype etc) et sted på siden uden at der

Egentligt bare ved at udnytte "nærmeste definition gælder"-princippet:

Selvom om links er defineret i dit stylesheet så vil en definition af
links i en given klasse være anderledes.

fx:
i dit stylesheet:

a: {
color: blue;
}

..minKlasse a{
color: red;
}

på siden:

Håber det var forståeligt - ellers må vi vende tilbage til det i morgen
hvor jeg ikke længere er under indflydelse af 2 flasker vin

Jepser Brunholm