Blade II [SPOILER]
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-11-02 19:23

Med dårlig omtale fra bl.a. denne gruppe var det med en vis mængde
blandede følelser at jeg satte mig ned i går for at se Blade II på
DVD.

Den indfriede mine forventninger et langt stykke. En masse vampyrvold
og okay actionsekvenser. Faktisk er det en af de første film, hvor det
ser "naturligt" ud at folk er stærke og kan hoppe 5m op i luften. Jeg
tror det er fordi det er computeranimeret istedet for traditionelt
mennesker og kabler. Jeg sad i hvert fald flere gange og tænkte
computerspil (Tekken, Dead or Alive, Virtua Fighter ..).

Kampscenerne var noget af det mest overbevisende jeg har set i den
genre og slår film som The Matrix, X-men og The One med adskillige
længder - men såmænd også nyere film som Spiderman - hvor det efter
min mening et par gange også er for tydeligt at de bruger snoretræk.

Effekterne når vampyrerne bliver dræbt er lidt overdrevne og i starten
syntes jeg det var lidt for meget, men det kommer til at fungere
udmærket. Det er Buffy på speed og steroider.

Men .. desværre er historien elendig. For det første er den temmelig
forudsigelig og nogle gange opfører folk sig bare dumt. Jeg kan dog
godt tilgive det, for det er ikke for historien man ser filmen - lige
som f.eks. man ikke ser Armageddon fordi det er en god historie. Hvis
man er forberedt på at det er tankeløst vampyrvold af første klasse så
er det en glimrende måde at bruge halvanden time.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : René Jensen

Dato : 30-11-02 23:32

Lars Kim Lund wrote:
> ... Hvis man er forberedt på at det er tankeløst vampyrvold af første
> klasse så er det en glimrende måde at bruge halvanden time.

Ganske enig ... det er dog utroligt hvor meget ham Guillermo Del Toro
bander i DVD'ens ekstra materiale, noget som fik mig til at trække på
smilebåndet.

Ved nærmere gennemkigning af ekstra materialet, så siger bl.a. Del Toro,
at han har været igennem alle "dailies" fra den første Blade film, og
har prøvet at skildre en ny historie, med baggrund i den første film.
Dog sidder jeg tilbage og tænker på hende læge/forsker tøsen fra den
første film, som (så vidt jeg husker) slutter sig til Blade for at
hjælpe ham med at effektivisere hans vacine (eller hvad man nu skal
kalde det) ... hvor blev hun af? -Der nævnes ikke noget om hende, ikke
engang i den mini-intro, der er i starten af Blade II.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-12-02 11:55

René Jensen <not4u2know@privacy.org> wrote:

>Ganske enig ... det er dog utroligt hvor meget ham Guillermo Del Toro
>bander i DVD'ens ekstra materiale, noget som fik mig til at trække på
>smilebåndet.

Jeg har ikke set disc 2 endnu.

>Ved nærmere gennemkigning af ekstra materialet, så siger bl.a. Del Toro,
>at han har været igennem alle "dailies" fra den første Blade film, og
>har prøvet at skildre en ny historie, med baggrund i den første film.

Det er noget pjat. Historien bærer præg af blot at være en dum
undskyldning for at slå nogle vampyrer ihjel på forskellige måder. Og
måden Whistler kommer ind i historien igen er lidt søgt. Godt nok ser
man ikke at Whistler dør i Blade, men at han skulle være blevet nappet
af nogle slemme vampyrer og pint og plaget i to år .. tja, det synes
jeg er for dumt.

En anden dum ting er hvor Nyssa og den anden fyr bryder ind hos Blade
- og de efter at have kæmpet vildt og voldsomt pludselig stopper og
siger at de kommer for at overbringe en besked.

Hun gad ikke være med i en 2'er?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Tenzel Kim

Dato : 01-12-02 20:46

Lars Kim Lund wrote:

> Det er noget pjat. Historien bærer præg af blot at være en dum
> undskyldning for at slå nogle vampyrer ihjel på forskellige måder.

Øhh, findes der virkelig en dårlig undskyldning for at slå masser af
vampyrer ihjel?

> [...]
> man ikke at Whistler dør i Blade, men at han skulle være blevet nappet
> af nogle slemme vampyrer og pint og plaget i to år .. tja, det synes

Well, jeg kan kun give dig ret i at det er "dumt" MEN da Blade er en
tegneserie-film og Del Toro en stor tegneseriefan kan jeg godt lide at
han bruger den goe gamle latterlige undskyldning for at hive en person
tilbage. Hvis ikke man har set liget er der en stor sandsynlighed for at
han ikke er død.

> En anden dum ting er hvor Nyssa og den anden fyr bryder ind hos Blade
> - og de efter at have kæmpet vildt og voldsomt pludselig stopper og
> siger at de kommer for at overbringe en besked.

Nu er grunden til at de kæmper vildt og voldsomt egentlig ganske enkel.
Whistler skyder på dem så det er helt naturligt at forsvare sig og da de
skal bruge Blade's evner i deres kamp er det så meget naturligt (sådan
rent tegneseriemessigt) at udnytte situationen til at teste ham.

Tenz.

Fra : René Jensen

Dato : 01-12-02 23:24

Tenzel Kim wrote:
> [...]
> skal bruge Blade's evner i deres kamp er det så meget naturligt (sådan
> rent tegneseriemessigt) at udnytte situationen til at teste ham.

Hmmm ... lige en kort bemærkning; er du også den slags personer, der
lige som Del Toro, har en meget vigtig samling af "kulturelle
tidsskrifter"? :)

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Tenzel Kim

Dato : 02-12-02 01:18

René Jensen wrote:

> Hmmm ... lige en kort bemærkning; er du også den slags personer, der
> lige som Del Toro, har en meget vigtig samling af "kulturelle
> tidsskrifter"? :)

Kulturelle tidsskrifter? Hvad fanden skulle jeg dog med dem når jeg har
masser af kulørte pamfletter :)

Tenz.

Fra : Klaus Jensen

Dato : 09-12-02 23:34

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> Hvis
> man er forberedt på at det er tankeløst vampyrvold af første klasse så
> er det en glimrende måde at bruge halvanden time.

Den er det den udgiver sig for. En god, flot geddigen gang vampyr-action,
men komplet uden historie. Og så synes jeg musikken var rigtig, rigtig fed.

- Klaus