MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Norton Antivirus
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 30-11-02 19:27

Når jeg har inst. Norton Antivirus, bliver min papirkurv jo som bekendt
"protected" af Norton Antivirus. Jeg kan indimellem "Empty Norton Protected
files" - der er gerne et par hundreder imellem - hvad er det for nogle
filer - og kan der ske noget ved at empty'e dem med selection "Purge ALL"?

// Troels

Fra : Madsen

Dato : 30-11-02 19:45

Troels Plougmann Olsen skrev:

> Når jeg har inst. Norton Antivirus, bliver min papirkurv jo som
> bekendt "protected" af Norton Antivirus.

Det er mig bekendt ikke Norton Antivirus som gør det, men derimod
Norton Utilities, medmindre at Symantec da har lavet helt om på
deres produkter siden jeg brugte dem sidst.

> Jeg kan indimellem "Empty Norton Protected files" - der er gerne
> et par hundreder imellem - hvad er det for nogle filer -

Det er en sikkerhedsforanstaltning som gør, at selvom du tømmer
papirkurven så vil Norton stadig gemme på filerne så du har mulighed
for at genskabe dem.

> og kan der ske noget ved at empty'e dem med selection "Purge ALL"?

Hvis du er sikker på at den ikke indeholder filer som du er kommet
til at slette ved et uheld, så sker der ikke noget ved at tømme den.
Jeg ville personligt vælge at slå funktionen helt fra, men det er
jo så smag og behag.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 30-11-02 21:56

Madsen wrote:

> Det er mig bekendt ikke Norton Antivirus som gør det, men derimod
> Norton Utilities, medmindre at Symantec da har lavet helt om på
> deres produkter siden jeg brugte dem sidst.

Jeg mener at Norton Antivirus fra v. 2002 har lavet det med at ændre
papirkurven til Nortonfiduseriet. Det sker dog ikke i XP, men i Win 98.
Spørg mig ikke hvorfor, dog er det muligt at gå ind med højrekliksmenuen
og ændre det til alm. papirkurv så man får rydet op på HD'en uden at skulle
"Purge ALL".

> Det er en sikkerhedsforanstaltning som gør, at selvom du tømmer
> papirkurven så vil Norton stadig gemme på filerne så du har mulighed
> for at genskabe dem.

Og du får ikke frigjort plads får dit limet er opbrugt. (Den plads du har
givet papirkurven lov til at bruge, typisk 10 %)
Pico

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 30-11-02 23:22

> [...]
> Spørg mig ikke hvorfor, dog er det muligt at gå ind med højrekliksmenuen
> og ændre det til alm. papirkurv så man får rydet op på HD'en uden at

Jeg har WinXP, og der sker det da?!

// Troels

Fra : Madsen

Dato : 30-11-02 22:59

Pico skrev:

> Jeg mener at Norton Antivirus fra v. 2002 har lavet det med at
> ændre papirkurven til Nortonfiduseriet.

Jeg brugte Norton Antivirus 2001 i en periode da jeg brugte Win98SE
og den havde det ikke, så vidt jeg husker.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 01-12-02 00:04

Madsen wrote:

> Jeg brugte Norton Antivirus 2001 i en periode da jeg brugte Win98SE
> og den havde det ikke, så vidt jeg husker.

Nu har jeg lige været inde og starte den blærebare der køre Win 98 og
hvor jeg forleden lagde Norton Antivirus 2002 ind. Det er det eneste Norton
der er på den, men den har Norton Proteced Recycle Bin som jeg dog
har slået over på alm. papirkurv funktalilitet.
Vi må nok konstatere det er fra udgaven 2002 som jeg også køre med
på denne PC, dog med alm. papirkurv. Mærkeligt.
Pico