MS Windows
briani 27239
Kan jeg låne Windows 2000 Pro - Fyn
Fra : Sebastian Steen

Dato : 30-11-02 18:35

Ja, jeg er godt klar over det lyder lidt mistænkeligt, men der er ingen
kriminelle bagtanker i det...

Sagen er den, at jeg kom til at lave en fejl ved installationen af en ny
harddisk (til en anden computer), og nu kan den computer jeg brugte til
installationen ikke længere starte (ordentlig) op på sin egen harddisk. Jeg
vil MEGET gerne lave en reperation af Windows, men er simpelthen komplet ude
af stand til at finde den #¤%*##¤$ originale cd!

Derfor vil jeg meget gerne høre om der er en venlig sjæl der vil låne mig
sin Windows 2000 Pro Service Pack 1 DK, så jeg måske kan "redde"
installationen. Så kan jeg senere (og med bedre forberedelse) få lov til at
installere et nyt system på den.

Det er en arbejdscomputer med diverse programmer installeret - derfor haster
det lidt...

Det vil unægteligt være lettest hvis du kommer fra Fyn i omegnen af Odense -
men jeg er villig til lidt af hvert

På forhånd tak til en venlig sjæl!

Sebastian Steen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-11-02 20:08

In article <asass8$kok$1@sunsite.dk>, salg@mail.tele.dk says...
> harddisk (til en anden computer), og nu kan den computer jeg brugte til
> installationen ikke længere starte (ordentlig) op på sin egen harddisk. Jeg

Hvad er problemet?

Hvilke fejl kommer den med?

Er der rod i boot.ini ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sebastian Steen

Dato : 30-11-02 20:53

Jesper G. Poulsen wrote:
> Hvad er problemet?
>
> Hvilke fejl kommer den med?
Den starter fint op frem til Login-boxen. Når jeg trykker ok der siger den
at jeg mangler min sidefil eller at den er for lille. Dette kan jeg ændre
under egenskaber for "denne computer" blablabla... Tryk "OK".
Derefter siger den:
"SAS window: mangler services.exe" og derfra kan jeg ikke komme videre. En
søgning på google.com gav anledning til at tro at dette problem skyldtes at
stien til skrivebordsbilledet var forkert. Dette har jeg ændret under
Regedit via netværket... Uden megen success.

> Er der rod i boot.ini ?
Ved det sgutte...

Men da jeg startede op på mine fire startdiske kom jeg ind under
reperationskonsollen og derfra sagde den bla. at min winnt.exe ikke var den
oprindelige der var installeret med systemet. Men reperere den kan jeg ikke
få lov til uden cd'en.

Jeg har en dev-cd med Win2k Pro, Server og Advanced server, men jeg kan jo
ikke bruge denne da filerne ikke ligger ligesom på original cd med kun win2k
pro. Desuden er dev-cd'en på engelsk, så det hjælper mig sikkert ikke meget.

Jeg er bange for at en original-cd er den eneste udvej... Om ikke andet må
jeg købe en ny på mandag, men det er bare lidt ærgeligt at smide penge ud af
vinduet på den måde :(

Sebastian Steen

Fra : Sebastian Steen

Dato : 30-11-02 22:54

Sebastian Steen wrote:
> Ved det sgutte...
Den ser iøvrigt ud som den skal...

Sebastian Steen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-12-02 13:19

"Sebastian Steen" <salg@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
haster
> det lidt...
>
> Det vil unægteligt være lettest hvis du kommer fra Fyn i omegnen af

Ring til Microsoft. - Hvis du har registreringen, så burde der ikke være
problemer. Det kan være det koster et par hundrede kroner i
ekspeditionsomkostninger + ny skive.

-M