Nervøs/bange kastrat ?
Fra : Britt Johannesen

Dato : 30-11-02 14:28

Hejsa

Monty min maine coon kastrat, er efterhånden blevet 1 år gammel, samtidigt
er han også gået hen og blevet en meget nervøs "lille" fyr.

Han bliver bange når telefonen ringer - det samme gælder dørklokken ? Og han
er ikke meget fór at der kommer gæster. Gemmer sig under sengen i lang tid.
Han kan også finde på at fare sammen, bare en af os rejser sig hurtigt op ?

Han er stadig meget social og kælen, når vi er alene - og der ingen
pludselige lyde er - og han har aldrig haft en ubehagelig oplevelse med
nogen mennesker, så vidt vi ved.

Så er han bare en nervøs lille kryster, eller kan det være en fase ?

Det skal lige siges at han altid har været lidt at en bangebuks - altid
stået trygt bag ved Chilli- men det er som om det er blevet mere markant på
det seneste?

Nogen der har oplevet det samme og evt. har bud på hvordan vi kan hjælpe ham
?
Det skal lige siges at han er indekat.

På forhånd tak
Britt

Fra : Mette Jensen

Dato : 30-11-02 14:50

Jeg ved ikke om det er en fase, men jeg kan sige at Kashmir (MCO)
også kan have froskellige ting han er ""bange" for. For tiden
er han ved at dø hvis jeg larmer men noget sølvpapir.
Han har haft flere forskrllige ting, som han har været bange, for men det er
gået over.

Jeg synes han er lidt fjollet, for han kan tage en udstilling med 600 andre
katte og over 1000
mennesker i stiv pote, men det stykke søæv papir får ham til at styrte
afsted.

Jeg ved ikke rigtigt havd du skal gøre for at det bliver bedre...
Se tiden lidt an og se om det ikke bliver bedre.
Læg godt mærke til hvad det er han blive bange for.
Måske er der den sammenhæng i de ting som gør han bange?

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.