Kortfejl på Ericsson r600
Fra : Klitgaard

Dato : 30-11-02 14:06

Hej alle!

Har købt subj. gennem Wanna-save. Fik den tilsendt i dag - i med sim-kortet
og så melder den sgu "Kortfejl"....Kan fint navigere rundt på telefonen men
kan selvfølgelig ikke sende SMS eller ringe.
Prøvede så med mit Sonofon sim-kort, men der meldte den det samme...

Jeg synes forresten, det er underligt at jeg ikke skulle taste PUK-koden
ind. Den startede bare ud med at spørge efter PIN-koden, er det normalt?

Kan jeg gøre noget ud over at kontakte Telia?

Mvh.
Klitgaard

Fra : Claus E Beyer

Dato : 30-11-02 17:04

"Klitgaard" <mrsmooth@FJERNDETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> og så melder den sgu "Kortfejl"....Kan fint navigere rundt på telefonen men
> kan selvfølgelig ikke sende SMS eller ringe.

Kan det tænkes at Telia endnu ikke har aktiveret SIM-kortet?

> Prøvede så med mit Sonofon sim-kort, men der meldte den det samme...

Kunne det tænkes at den ikke virker med Sonofon-kortet, fordi den er spærret
til Telia-nettet?

> Jeg synes forresten, det er underligt at jeg ikke skulle taste PUK-koden
> ind. Den startede bare ud med at spørge efter PIN-koden, er det normalt?

Nej, det har da været helt normalt de senere år.

Claus

Fra : Klitgaard

Dato : 30-11-02 17:32

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan det tænkes at Telia endnu ikke har aktiveret SIM-kortet?

Det kan det da godt, men det vidste jeg ikke.

Ok, takker for svar(ene)

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I

Fra : Th Frydensberg

Dato : 30-11-02 17:08

nej ............. kontakt telia

Fra : L@rs K

Dato : 01-12-02 16:17

> [...]
> kan selvfølgelig ikke sende SMS eller ringe.
> Prøvede så med mit Sonofon sim-kort, men der meldte den det samme...

Ericsson R600 understøtter ikke alle SIM kort typer !!

Som en tommelfinger regel skal der et NYT SIM kort i en R600, ellers siger
den "Kort fejl".
SonyEricsson skriver godtnok at den understøtter "Lille plug-in-kort, 3V
eller 5V" men jeg har nu måtte skifte 5 SIM kort i mit firma, efter vi købte
en pose R600 telefoner.

Tommelfinger reglen er min egen,,,, jeg gider ikke rode med de R600
telefoner !
L@rs

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 01-12-02 18:06

> Ericsson R600 understøtter ikke alle SIM kort typer !!

Besynderligt. Jeg har to SIM-kort ét fra Sonofon og ét fra Telmore på hhv. ½
og 1½ år og de virkede upåklageligt i de telefoner jeg har prøvet dem i.
Tilgengæld er det temmeligt nemt at sætte kortet forkert i og så melder den
naturligvis også kortfejl. Den nederste kant af kortet skal presses mod den
nederste kant af kortholderen i telefonen. Hvis man bare lægger det lige ned
virker det ikke altid.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : Per Olsen

Dato : 02-12-02 19:51

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:asdfgq$ff0$1@sunsite.dk...

> [...]
den
> nederste kant af kortholderen i telefonen. Hvis man bare lægger det lige

Ja! jeg tror også det er fejl 40!
Konen har et gammelt kort fra Debitel i sin R600, den har hun også fået
til at vise kortfejl.
Løsning: tag kortet ud og sæt det i igen, så virker det.
Pe®=sen