Skærme
Fijala 3554
18" Sony TFT
Fra : Anders L

Dato : 30-11-02 13:04

Hejsa

Jeg har et spørgsmål, jeg skulle give videre fra et familiemedlem. Hvordan
kan det være at de sonys TFT skærme i 10.000 kroners klassen har en
responstid på 40 ms. eller over? Kan det virkelig være rigtigt?

Mvh
Anders

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-11-02 14:24

Anders L wrote:
> [...]
> kan det være at de sonys TFT skærme i 10.000 kroners klassen har en
> responstid på 40 ms. eller over? Kan det virkelig være rigtigt?

Kunne det mon tænkes at Sony har lavet dem til andet end computerspil og
film, at der måske har været fokus på eksempelvis farvegengivelse. Eller
at deres specs måske er mere pålidelige end visee andre fabrikanter
ligesom når der opgives dp.

Mvh

Bruno

Fra : JRS

Dato : 30-11-02 15:45

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Hvordan

> Kunne det mon tænkes at Sony har lavet dem til andet end computerspil og
> film,

Ej, det kan ikke lade sig gøre

MVH
JRS

Fra : Anders L

Dato : 30-11-02 23:11

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> Kunne det mon tænkes at Sony har lavet dem til andet end computerspil og
film, at der måske har været fokus på eksempelvis farvegengivelse.

Det kunne vel godt tænkes. Jeg mener bare, at det da virker underligt at
betale så meget for en skærm der ikke kan matche de samme specs som en skærm
til halv pris. Her tænker jeg f.eks. på min egen AOC LM-720A, hvilket jeg
mener er en glimrende skærm.

> Eller at deres specs måske er mere pålidelige end visee andre fabrikanter

Hmm. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det. Det må vel betegnes som
falsk markedsføring, som vist er strafbart?

> ligesom når der opgives dp.

Hvad betyder det?

Mvh
Anders

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 30-11-02 23:25

"Anders L" <dsl38495@vip.cybercity.dk> skrev

> Hmm. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det. Det må vel betegnes
som
> falsk markedsføring, som vist er strafbart?

Hmm... Har du nogensinde undret dig over de billige 350 Watt's
computerhøjttalere med indbygget forstærker, du kan købe i enhver
computerbiks, i virkeligheden kun bruger max 20 Watt?

Det er altid et spørgsmål om målemetoder.

> Hvad betyder det?

DP - altså dot pitch er en term man anvender i forbindelse med
computerskærme,og den angiver hvor stor detaljeringsgrad en given skærm
har - jo lavere dot pitch, desto skarpere og mere detaljeret vil et
billede stå.

Nogle producenter opgiver en meget lav dot pitch. Dot Pitchen angiver
normalt afstanden mellem centrum af to nabo-pixels med samme farve. Dot
Pitch mellem tron billedrør og shadow mask kan ikke sammenlignes
direkte, grundet deres
forskellige opbygning. Ligeledes er der forskel på der måles i midten af
skærmen eller ude i siderne, hvor der ofte er længere mellem
billedpunkterne. Endelig kan der være forskel på den vandrette og den
lodrette dot pitch. Forvirret? Sådan er computernes forunderlige
verden....

mvh
Peter

Fra : Anders L

Dato : 01-12-02 11:26

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message

> [...]
computerbiks, i >virkeligheden kun bruger max 20 Watt?

> Det er altid et spørgsmål om målemetoder.

Jeps. Det var også det jeg mente, men jeg udtrykte mig ikke særlig klart.
Forskellen, i forhold til musikanlæg osv., er vel, at der bruges flere
forskellige betegnelser for watt. Normalt de såkaldte musik watt til de
billige modeller i varehusene.

Men, der er vel ikke flere forskellige slags forsinkelser, når man måler
skærme?

Mvh
Anders

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-12-02 20:53

Anders L wrote:
> Men, der er vel ikke flere forskellige slags forsinkelser, når man måler
> skærme?

Lys er lys, men det er vel tænkeligt at en mere lysstærk skærm kræver
længere tid fra max til 0 end en med mindre blus p¨å.

Uanset hvad så er det altså ikke alting man kan læse ud fra specs, prøv
bare at forestille sig at købe en bil alene på benzinforbrug, 0-100 tid,
topfart og pris.

Køber du en mærkevare som fx. Sony giver du sikkert lidt for navnet, men
det er også tænkeligt at du får et produkt der er af bedre kvalitet
end de fleste.

Mvh

Bruno

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 02-12-02 18:55

Hej

Man betaler også for holdbarhed og komponenternes kvalitet.

Da jeg var ung var der spolebåndoptagere der hed Revox, ikke specielt gode
data, men dyre af h... til. Nyere billigere båndoptagere, med bedre data kom
frem, men dem der købte Revox, har dem endnu, de med "gode data" er væk !

Sony kan nok også levere en skærm der kan matche spil og anden hurtig
grafik.

Eller er det en mulighed, at målingerne ikke er lavet ens !

--
Venlig hilsen / Best regards